یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ict
ict

سند تحول دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات: دولت برای توسعه ICT پول خرج می‌کند

سند تحول دولت، توسعه نامتوازن لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات، ضعف در تولید و عرضه خدمات و محتوای سالم و اعتماد پایین کاربران، ضعف در حکمرانی داده و خدمات دولت هوشمند و عدم بلوغ زیست‌بوم و رشد کم‌شتاب صنعت فضایی کشور را به عنوان چالش‌های صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ارزیابی و برای هرکدام از آنها راهکارهایی ارائه داده است که بخشی از این راهکارها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته بودند.

ادامه مطلب

معاونت دیجیتال

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات مطرح کرد؛

پیشنهاد ایجاد معاونت دیجیتال در وزارت ارتباطات

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با ارائه پیشنهاد ایجاد معاونت دیجیتال در وزارت ارتباطات، آمادگی این اتحادیه را برای همکاری با وزارت ICT در ر استای پیشبرد برنامه ها اعلام کرد.

ادامه مطلب

ict

انتظارات از وزیر ارتباطات بالا رفته است

به گفته یک کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات در دولت سیزدهم باید به حوزه اینترنت ثابت که این سال‌ها مغفول مانده، توجه جدی داشته باشد و همچنین پیشرفت روزانه حوزه ICT نیازمند اعمال تغییرات است و نباید در این حوزه راکد ماند، اتفاقی که با انتخاب یک وزیر جوان در این دوره تا حدودی رخ داد.

ادامه مطلب

ict

در بیانیه نظام صنفی رایانه ای عنوان شد؛

درخواست از دولت جدید برای توجه به ICT

سازمان نظام صنفی رایانه ای با اظهار امیدواری از اینکه ICT در برنامه ریزی های دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گیرد، از وزیر آینده ارتباطات خواست تا حرکت کشور به سمت تحول دیجیتال را تسریع کند.

ادامه مطلب

وزارت ارتباطات

درخواست از وزیر ارتباطات دولت آینده؛

تشکیل معاونت ارتباطات بین الملل و انتقال تکنولوژی در وزارت ICT

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: ضرورت تشکیل معاونت ارتباطات بین الملل و انتقال تکنولوژی در وزارت ارتباطات دولت آینده احساس می شود.

ادامه مطلب

ict

بازار ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی ICT ایران

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در دولت الکترونیک با اشاره به بازار ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی ICT ایران، گفت: تا ۱۰ سال آینده نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در حوزه سرویس‌های جدید فناوری ارتباطات هستیم.

ادامه مطلب

ict

اجرای آیین نامه حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ICT متوقف شد

دبیر کمیسیون بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در حمایت از بومی سازی تجهیزات ICT گفت: اجرای آئین نامه حمایت از صاحبان صنایع و مهارت‌های این حوزه متوقف شد.

ادامه مطلب

ict

گردهمایی مجازی خانواده ICT ایران برگزار می شود

همزمان با بزرگداشت روز جهانی مخابرات و ارتباطات (۲۷ اردیبهشت ماه)، گردهمایی خانواده ICT ایران به صورت مجازی برگزار می شود.

ادامه مطلب

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

کارگروه نظارت بر خدمات ICT در نوروز تشکیل شد

کارگروه نظارت بر کیفیت خدمات در ایام نوروز با عنوان "کارگروه نوروز ۱۴۰۰ " با هدف حفظ و ارتقای کیفیت خدمات در نوروز، مدیریت ترافیک و ارایه خدمات باکیفیت به مشترکان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل شد.

ادامه مطلب

نواوری

«نوآوری در آینده سالمندان با ICT » به چالش کشیده می شود

رویداد مجازی «ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای افراد مسن از طریق نوآوری در ICT» با هدف حل چالش های سالمندان، با همکاری اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و ائتلاف جهانی پیری برگزار می شود.

ادامه مطلب