جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین اخبار سرویس مدرسه اقتصاد دیجیتال

پول دیجیتال می‌تواند زیرساخت مالی فعلی را ساده کند

مدیر خانه بلاک‌چین ایران تاکید کرد: پول دیجیتال نه تنها می‌تواند زیرساخت مالی فعلی را ساده کرده و انجام تراکنش‌های پولی را ارزان‌تر و سریع‌تر کند، بلکه اجرای سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی را نیز تسهیل خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: هدف دولت توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم توسعه اقتصاد دیجیتال و رونق کسب‌وکارهای نوآفرین است.

باید برای خودکفایی درحوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: باید در حوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم تا به خودکفایی دست یافته و همه خدمات و کالاهایی که امکان عرضه داخلی در کشور دارند بخش قابل توجهی از نیاز های کشور را تامین نمایند.

۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای دانا

فقط ۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای آنلاین «دانا» باقی است.

ادامه جشنواره تولید محتوای دانا تا پایان اردیبهشت

جشنواره تولید محتوای آنلاین «دانا» تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

توقف ایران در شاخص آمادگی شبکه‏‏‌ای

جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد از رتبه‌بندی کشورهای مختلف در شاخص آمادگی شبکه‌ای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ایران بدون تغییر وضعیت نسبت به سال ۲۰۲۰، در جایگاه ۷۹ از میان ۱۳۰ کشور ایستاده است.

نشست " ژئو پلتیک اطلاعات در خاور میانه " امروز برگزار می شود

سومین نشست از سلسه مباحث میان رشته ای با عنوان " ژئو پلتیک اطلاعات در خاور میانه " امروز چهار شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برای کنترل کلاهبرداران بلاک‌چینی ابزارهای بسیاری وجود دارد

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره استفاده کلاهبرداران از بلاک‌چین و رمزارزها، توضیح داد: هرچند با ظهور هر تکنولوژی کلاهبرداران باهوش بهترین استفاده را از آن می‌کنند اما میزان استفاده صحیح از بلاک‌چین بسیار بیشتر است و برای کنترل کلاهبرداران و متقلبان در بسترهای مختلف فضای مجازی راه‌حل‌ها و ابزارهای قانونی بسیاری وجود دارد.

نشست تخصصی تحول دیجیتال درصنایع الگوهای همکاری سازمان ها بااستارتاپ ها

نشست‌ تخصصی " الگوهای همکاری سازمان ها بااستارتاپ ها " ششمین نشست از سلسله نشست‌های تحول دیجیتال درصنایع، امروز چهار شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

رییس‌کل بانک مرکزی: سیم‌کارت وثیقه بانکی می‌شود

رییس‌کل بانک مرکزی در برنامه نگاه یک گفت: شرایط اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که در زمان حاضر نرخ تورم رو به کاهش است. با اینکه سال قبل یکی از بالاترین شاخص‌های تورم تاریخ کشور را داشتیم، ولی خوشبختانه کاهش تورم نقطه به نقطه را مشاهده خواهیم کرد.

آرشیو

اخبار برگزیده آرشیو

مطالب پیشنهادی آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو