پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مدرسه اقتصاد دیجیتال

۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای دانا

فقط ۱۰ روز تا پایان مهلت شرکت در جشنوارۀ تولید محتوای آنلاین «دانا» باقی است.

توقف ایران در شاخص آمادگی شبکه‏‏‌ای

جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد از رتبه‌بندی کشورهای مختلف در شاخص آمادگی شبکه‌ای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ایران بدون تغییر وضعیت نسبت به سال ۲۰۲۰، در جایگاه ۷۹ از میان ۱۳۰ کشور ایستاده است.

برای کنترل کلاهبرداران بلاک‌چینی ابزارهای بسیاری وجود دارد

رئیس کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره استفاده کلاهبرداران از بلاک‌چین و رمزارزها، توضیح داد: هرچند با ظهور هر تکنولوژی کلاهبرداران باهوش بهترین استفاده را از آن می‌کنند اما میزان استفاده صحیح از بلاک‌چین بسیار بیشتر است و برای کنترل کلاهبرداران و متقلبان در بسترهای مختلف فضای مجازی راه‌حل‌ها و ابزارهای قانونی بسیاری وجود دارد.

برخی مدیران «بلاک‌چین» را شوخی می‌دانستند/ همکاری بانک مرکزی با مرکز ملی فضای مجازی ضروری‌ست

یک تحلیلگر فضای مجازی می‌گوید: این تصور که با قانونی کردن تبادل رمزارزها در کشور، باقی بازارها آسیب جدی می‌بینند درست نیست چرا که افراد زیادی در همین لحظه مشغول این کار هستند.

دولت ترکیب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و حدود اختیاراتش را مشخص کرد

هیات وزیران در راستای تصمیم دولت مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و تعیین ترکیب و حدود اختیاراتش با هدف راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور، ترکیب کارگروه مذکور و حدود اختیارات تفویضی خود به آن را تعیین کرد.

وظایف دولت درباره سامانه‌های آموزش مجازی

مطابق با سند الزامات سامانه‌های آموزش مجازی، دولت باید تجهیزات و ابزار دسترسی لازم برای معلمان و دانش آموزان کمتر برخوردار را به سامانه شاد، با تأیید مرکز ملی فضای مجازی تأمین کند.

اینترنت شرکت مخابرات برای استفاده از سامانه شاد رایگان است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، استفاده از سامانه شاد بر بستر اینترنت شرکت مخابرات رایگان است.

۵ روش برای بک آپ گرفتن از اطلاعات و محتوای گوشی‌های اندرویدی

در این گزارش تلاش کرده‌ایم راه‌های آسان بک آپ گرفتن را بررسی کنیم تا اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

چگونه تعدادی از صفحات یک فایل PDF را حذف کنیم؟

اگر یک فایل PDF دانلود کرده‌اید و تنها به تعدادی از صفحات آن نیاز دارید، می‌توانید صفحات غیر ضروری را حذف کنید. در این مقاله روش‌های حذف صفحات PDF را آموزش داده‌ایم.

سند ارتقای بهره‌وری بخش ارتباطات ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور سند ارتقای بهره‌وری بخش ارتباطات که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیئت دولت رسیده بود را ابلاغ کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو