چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین اخبار سرویس فناوری های بی سیم

لایحه زیرساخت شبکه مادر مخابراتی اصلاح می‌شود

نمایندگان عضو کمیته فناوری اطلاعات مجلس لایحه «زیرساخت شبکه مادر مخابراتی» را رد و به دولت پیشنهاد کرده‌اند آن را اصلاح کند.

درخواست از وزیر ارتباطات دولت آینده؛ تشکیل معاونت ارتباطات بین الملل و انتقال تکنولوژی در وزارت ICT

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: ضرورت تشکیل معاونت ارتباطات بین الملل و انتقال تکنولوژی در وزارت ارتباطات دولت آینده احساس می شود.

آذری جهرمی: پیشرفت در جهت رسیدن به کمال را دنبال می‌کنیم/نباید در عرصه توسعه ارتباطات عقب بنشینیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردهای توسعه ارتباطاتی امروز کشور را در راستای تحقق ایدئولوژی عدالت در نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: هدف ما پیشرفت در جهت رسیدن به کمال است و نباید کم‌کاری در روشن‌گری و تولید محتوی بهانه عقب نشستن از پیشرفت در توسعه تکنولوژزی‌های ارتباطاتی کشور شود.

راه‌اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیاء در ناحیه نوآوری IOT

معاون مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از راه‌اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیاء به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت همراه اول در ناحیه اینترنت اشیاء پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در این آزمایشگاه دغدغه فنی برای کسانی که قصد کار بر روی اینترنت اشیاء را دارند، از میان می‌رود.

چرا اینترنت باوجود منع قانونی، گران شد؟

امسال قرار نیست اینترنت گران شود؛ نه ثابت و نه همراه. این را مصوبه جدید مجلس می گوید و کاربران اینترنت هم به خوبی از آن مطلع شده اند. اما پس قضیه افزایش قیمت اینترنت ثابت در برخی شرکت ها چیست؟

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: شناسایی و حل موانع رشد تولید در صنعت ICT، راهبرد مهم شرکت مخابرات است

مجید سلطانی اعلام کرد که شناسایی و حل موانع رشد تولید در صنعت ICT، راهبردی مهم در مجموعه مخابرات برای توسعه بازار ارتباطات کشور است.

پیشرفت قابل توجه استان خوزستان در حوزه ارتباطات کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان از جایگاه یکی از دروازه‌های بین الملل ارتباطات کشور در جنوبی‌ترین نقطه ایران خبر داد.

راه‌اندازی مرکز داده مادر برای پشتیبانی از خدمات شبکه ملی اطلاعات

مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات از خدمات پیام‌رسان‌ها، موتورهای جست‌وجو و رایانامه‌های بومی و تولیدکنندگان محتوا پشتیبانی می‌کند. در سال ۱۳۹۹، دو مرکز داده، یکی در تهران و دیگری در تبریز راه‌اندازی شد و شهریورماه نیز بزرگترین مرکز داده شبکه ملی اطلاعات به عنوان مرکز داده مادر به بهره‌برداری رسید.

توسط رگولاتوری؛ مقررات توافقنامه سطح خدمات ارتباطی بازنگری می شود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بازنگری مقررات مربوط به توافقنامه سطح خدمات ارتباطی و اعلام فراخوان نظرخواهی تخصصی از صاحبنظران این حوزه خبر داد.

آرشیو

اخبار برگزیده آرشیو

مطالب پیشنهادی آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو