پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین اخبار سرویس باند پهن

فقط چند قدم تا تکمیل پروژه فیبر نوری در کشور

پروژه فیبر نوری از جمله پروژه‌هایی است که با اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشرفت‌های خوبی دست یافت و شهرها و روستاهای بسیاری در سالی که گذشت تحت پوشش آن قرار گرفتند.

فیبرنوری در ۸ شهر دیگر به راه افتاد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ تعهد پوشش هشت شهر جدید به اپراتورهای متعهد برای اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.

توسعه فراگیر ۵G در ایران آغاز شد/رونمایی از ۴۶۰ سایت جدید نسل پنج

ایرانسل از پروژۀ بزرگ توسعۀ فراگیر نسل پنج تلفن همراه، با نصب ۴۶۰ سایت جدید ۵G در سراسر کشور، رونمایی کرد.

نهضت جهادی توسعه فیبرنوری و USO دو طرح زیرساختی و اساسی در توسعه کشور

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: نهضت جهادی توسعه فیبرنوری "نجما" و USO روستایی، دو طرح زیرساختی و اساسی توسعه در کشور محسوب می شود.

نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران از استان قزوین آغاز شد

عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با عنوان اختصاری "نجما"، پیش از ظهر سه شنبه ۲۴خردادماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از مقامات کشور، مدیران ارشد حوزه ارتباطات، مدیران شرکت مخابرات ایران و فعالان ارتباطی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

تقسیم کار ملی؛ برای یک پروژه ملی

ارتباطات ثابت در یک دهه گذشته تغییر بنیادینی را پشت سر گذاشت تا متناسب با تغییرات فناوری توسعه خدمات آن در سراسر کشور سرعت یابد.

سهم هر استان در توسعه فیبر نوری چقدر است؟

طبق آخرین آمار رگولاتوری، تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیشترین پورت‌های فیبر نوری در استان تهران قرار دارد که ۴۴۳ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش هستند و شامل ۶۶ هزار و ۶۷ پورت FTTH و ۴۹ هزار و ۸۸۷ پورت ADSL می‌شود.

خدمات فیبر نوری از تعرفه‌گذاری معاف شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، خدمات خرده‌‏فروشی فیبر نوری را به مدت ۱۰ سال از تعرفه‌گذاری معاف کرد. همچنین در صورت ارائه خدمات دیگر به صورت ترکیبی با فیبر نوری، کل بسته از نرخ‌گذاری معاف خواهد بود.

دولت برای توسعه فیبر نوری از حق خود گذشت/ واگذاری ۲۰ میلیون پورت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ابتدا قرار بود سه درصد از درآمد اپراتورها به توسعه فیبرنوری اختصاص پیدا کند. به دلیل عزم جدی که در دولت وجود دارد اکنون دولت از هشت درصد حق‌السهم خود از درآمد اپراتورها گذشته تا پروژه واگذاری ۲۰ میلیون پورت ملی فیبرنوری سرعت بگیرد.

چند نفر از کاربران فیبر نوری استفاده می‌کنند؟

در حالی که تا پایان فروردین ماه سال جاری، یک میلیون و ۱۴۱ هزار پورت FTTH نصب شده است، تنها ۲۰۸ هزار مشترک از فیبر نوری استفاده می‌کنند.

آرشیو

اخبار برگزیده آرشیو

مطالب پیشنهادی آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو