جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

زیرساخت لازم برای راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری انجام شد

فیبرنوری

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸:۵۹


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت که معماری و توسعه لازم برای نیل به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، در شرکت مخابرات انجام شده است.

تیک نیوز-  آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران، امروز در مرکز مخابرات نهری این شرکت برگزار شد. مجید سلطانی -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- در این مراسم اظهار کرد: معماری و توسعه لازم برای نیل به هدف ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، پیش از این در مخابرات انجام شده، بخشی از این معماری پیاده‌سازی شده و بخشی هم با توجه وزارت ارتباطات انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به ایجاد شبکه یکپارچه IP و تهیه طرح توسعه آن برای پوشش برای پوشش ۲۰ میلیون پورت FTTx‌ هسته شبکه اظهار کرد: افزایش پهنای باند و یکپارچه‌سازی معماری شبکه، آماده‌سازی برای راه‌اندازی SDN، دسترسی بالا انعطاف‌پذیری بیشتر و مقیاس‌پذیری بالا، قابلیت‌ واگذاری سرویس‌های به‌روز، از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر توسعه زیرساخت دسترسی شبکه ملی اطلاعات با رویکرد افزایش ظرفیت و تعداد خانوارهای متصل به شبکه ثابت و همچنین تبدیل تدریجی پورت‌های ADSL موجود به VDSL ‌و FTTH بیان کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۰، ۱۹۵ هزار تلفن ثابت، ۱۸۷ هزار ADSL و ۴۷ هزار FTTC و همچنین ۲۴۲ هزار خط FTTH راه‌اندازی شده است.
منبع: ایسنا
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو