پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین اخبار سرویس فضای مجازی

کلاهبرداران «شبکه شاد» دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری دو کلاهبرداری خبر داد که با ایجاد چندین اکانت در شبکه شاد از بیش از صد نفر کلاهبرداری کرده بودند.

افزایش ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی

اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی ضمن بررسی موضوع گسترش شبکه فیبر نوری در کشور بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.

واتس‌اپ برای تماس‌های ویدیویی آواتار می‌سازد

واتس‌اپ سرگرم ساخت آواتارهای سفارشی است که به کاربران این پیام رسان امکان می‌دهد در هنگام تماسهای ویدیویی، از آنها استفاده کنند.

زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شد

سخنگوی وزارت ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت حفاظت از کودکان در فضای مجازی آماده شده است گفت: اینترنت کودک تا دو هفته دیگر رونمایی می شود.

سرانجام ۲ مصوبه شورایعالی فضای مجازی برای حضور کودکان در فضای مجازی

عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی گفت: درباره توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن برای همه کاربران و صیانت از حقوق کودک و نوجوان در فضای مجازی، ۲ مصوبه و سند در شورایعالی فضای مجازی تصویب شده اما این مصوبات در مرحله اجرا اشکال دارند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: در چیستی فضای مجازی با مشکلاتی دست به گریبان هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه هنوز در چیستی فضای مجازی با مشکلاتی دست به گریبان هستیم، گفت: دچار فقر مفرط در حوزه مطالب و مباحث عصر فضای مجازی هستیم.

آغاز به‌کار رسمی در توییتر فیلترشده؛ وزیر ارتباطات بالاخره کوتاه آمد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ۹ ماه زمان وزارتش در توییتر حضور نداشت و علتش را خط قرمز بودن پلتفرم‌هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده‌اند عنوان کرده بود، در نهایت برای تعاملات بین‌المللی به این شبکه اجتماعی فیلترشده پیوست.

دیتاسنترهای مهم کشور دارای شناسنامه می‌شوند

معاون وزیر ارتباطات گفت: تا دو سال آینده بسیاری از مراکز داده‌ در کشور به دلیل میزبانی سرویس‌های با اهمیت، دارای شناسنامه و ملزم به رعایت استانداردها می شوند.

یک مشاور حوزه دیحیتال: انقلاب صنعتی چهارم متاورس صنعتی است

یک مشاور، استراتژیست و خط مشی‌گذار حوزه دیجیتال گفت: سه گام در حوزه صنعت و فناوری مطرح است که در گام اول باید مدل اطلاعاتی برای متادیتاهای تولید شده رسم شود.

اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تدوین شد

رئیس پژوهشگاه فضای مجازی گفت: در راستای نامه رئیس مجلس به رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اصول حاکم بر سیاستگذاری فضای مجازی تهیه و تدوین شده است.

آرشیو

اخبار برگزیده آرشیو

مطالب پیشنهادی آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو