جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرانجام ۲ مصوبه شورایعالی فضای مجازی برای حضور کودکان در فضای مجازی

محمد حسن انتظاری

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹:۱۵


عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی گفت: درباره توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن برای همه کاربران و صیانت از حقوق کودک و نوجوان در فضای مجازی، ۲ مصوبه و سند در شورایعالی فضای مجازی تصویب شده اما این مصوبات در مرحله اجرا اشکال دارند.

تیک نیوز- محمد حسن انتظاری عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سوال که این سوال که سرانجام این سند و اجرایی شدن آن در چه مرحله‌ای است؟ گفت: درباره حضور کودکان در فضای مجازی دو مصوبه و سند در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است.
 
وی ادامه داد: هر دو سند ابلاغ شده است اما در مرحله اجرا، اشکالاتی وجود دارد.
 
انتظاری با اشاره به مصوبات و اسناد مصوب برای حضور کودکان در فضای مجازی، توضیح داد: مصوبه اول در سال 93 برای این منظور تهیه شد اما با اینکه ابلاغ شد در اجرا موفق نبود.
 
وی ادامه داد: این مصوبه درباره تعریف فضای مجازی سالم٬ مفید و ایمن بود که در آن وایت لیست (لیست سفیدی) برای حضور کودکان در فضای مجازی تهیه می شد و اساسا صحبتی از فیلترینگ و مسدود سازی در آن نبود و مصوبه خوبی بود. مصوبه در دولت قبل امکان اجرایی شدن پیدا نکرد.
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: همچنین شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای هم با موضوع صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی دارد که در سال 1400 ابلاغ شده است و این مصوبه هم در اجرا کاستی هایی دارد.
 
وی گفت: هر دو مصوبه، امکانات و تدابیر مناسبی را پیش بینی کرده اند و خوب است که اجرای هر دو مصوبه پیگیری شود.
 
وی یادآور شد: امروز که جلسه شورای عالی فضای مجازی است زمان مناسبی است که این موضوع را در جلسه مطرح کنیم.
 
منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو