چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدرسه اقتصاد دیجیتال

سند راهبردی بلاک‌چین به زودی منتشر می‌شود

سند راهبردی بلاک‌چین در وزارت اقتصاد در حال تهیه است. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با اعلام این خبر بیان کرد که تهیه این سند در مراحل پایانی است و تا چند هفته آینده به انتشار عمومی می‌رسد.

جزئیات دوره آموزشی کاربردی و تخصصی اینترنت اشیاء در پارک فناوری تهران

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری مرکز نوآوری اینترنت اشیا(آیوتیک)، دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء (ویژه تابستان ۱۴۰۰) را برگزار می‌کند.

تحول در تولید هوشمند و بیمه با فناوری بلاک‌چین

به گفته رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، فناوری بلاک‌چین تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

سامانه پیامکی ارتقای آگاهی حقوقی مردم راه اندازی شد

سامانه پیامکی در راستای پویش ملی ارتقای آگاهی حقوقی مردم در پیشگیری از جرایم، با همکاری وزارت ارتباطات و قوه قضاییه راه اندازی و آغاز به کار کرد.

چالش کمبود نیروهای صاحب تفکر دیجیتال در کشور

یک کارشناس چالش حوزه ارتباطات را کمبود نیروهای صاحب تفکر دیجیتال دانست و گفت: مجموعه مدیریتی کشور ما مخصوصا نیروهای با سنین بالا خیلی اوقات نمی‌توانند خود را با نیازهای امروزی وفق دهند که بحث تحول دیجیتال هم از این موارد است.

چرا مردم اخبار جعلی را باور می کنند؟

طبق یک تحقیق در اتحادیه اروپا، شناسایی و درک چهار لایه شناختی در شبکه عصبی مغز انسان به ما کمک می کند تا دریابیم چرا افراد اخبار جعلی را باور می کنند و چرا علاقه ای به تحلیل عمیق و مناسب این نوع اخبار ندارند.

ماراتن ۸ ساله پیشرفت زیرساخت های ارتباطی در دولت تدبیر و امید

امروزه توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان به یکی از برنامه‌های اصلی و صحنه رقابت دولت‌ها بدل شده اما توسعه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان الزامات متعددی دارد که از مهم‌ترین آنها می توان به زیرساخت‌های دسترسی پرسرعت دیتا باید اشاره داشت.

کرونا هم جلوی رشد اختصاص بودجه برای تبلیغات آنلاین را نگرفت

علیرغم شیوع ویروس کرونا، رکود بسیاری از صنایع و خانه نشینی اجباری میلیاردها نفر در جهان، صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی ۱۲ درصدی داشت.

یادداشت رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اثرات کلان توسعه فناوری فضایی

یادداشت یزدانیان رییس پژوهشگاه ICT با عنوان اثرات کلان توسعه فناوری فضایی در بخش یادداشت های یکصد تحلیلگر و صاحبنظر درباره وقایع ۱۰۰ سال اخیر در ویژه نامه روزنامه ایران با نام کتابچه بهار ۱۴۰۰ منتشر گردید.

برگزاری وبینار جایگاه رایانش فوق سریع در تحولات دیجیتال صنایع

رویداد غیرحضوری "پردازش فوق سریع" چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۶:۳۰ از طریق پلتفرم آنلاین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باحضور دکتر مصطفی امینی و دکتر بهنام رهنما برگزار می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو