سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری وبینار تخصصی هوش تصمیم گیری (Decision Intelligence)

هوش  مصنوعی

پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳:۲۹


مرکز آموزشهای تخصصی متاکو با همکاری مرکز یادگیری مجازی و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی، وبینار تخصصی Decision Intelligence “ هوش تصمیم¬ گیری” را برای اولین بار در ایران برگزار می کند.

-تیک نیوز هوش تصمیم گیری ( Decision Intelligence ) مفهومی جدید است که بسیاری آن را بخشی از آینده تکنولوژی­های مرتبط با هوش مصنوعی (Artificial Intelligence: AI)  مانند هوش تجاری (Business Intelligence: BI)  و علوم تصمیم ­گیری دانسته ­اند.

هوش تصمیم­گیری بر چگونگی ایجاد تطابق بین نیاز­های تکنولوژیکی سازمان در حوزه هوش مصنوعی از یک سو و نیاز­های ساختار تصمیم­ گیری سازمان از سوی دیگر می‌پردازد. این ایجاد تطابق باعث می‌گردد تا با کمک تکنولوژی­ های هوش مصنوعی، سازمان­ها با بررسی نتیجه هر اقدام ناشی از تصمیمات خود در محیط­های پرنوسان، غیر قطعی، پیچیده و مبهم امروزی، قادر باشند بهترین تصمیمات تا بالاترین سطح آن، یعنی تصمیمات استراتژیک را به درستی اتخاذ نماید. تصمیماتی در طیف گسترده از انتخاب یک بازار برای ورود به آن، شروع یک سرمایه­گذاری، گنجاندن یک ویژگی در محصول و یا خدمات تا تصمیمات در طراحی یک فرایند عملیاتی.

در واقع به­وسیله DI هر سازمان قادرخواهد بود نتیجه اقدامات خود را از قبل پیش­بینی کند. از این رو به هوش تصمیم­ گیری، هوشمندی در اقدام (Action Intelligence) نیز گفته می­شود. به دلیل تاکید بر این انطباق، DI  می‌تواند سازمان­ها را از پیامد­های ناخواسته به­ کارگیری هوش مصنوعی و تحلیل داده مانند هزینه ­های غیرضروری جمع­ آوری، نگهداری و تحلیل حجم عظیم داده مصون بدارد. هوش تصمیم­ گیری برخلاف سایر مفاهیم نزدیک به خود، نه از محیط­ های دانشگاهی بلکه از شرکت­هایی چون  Google، Alibaba  و Gartner  برخاسته است که این مهم ضرورت آن را در کاربرد نشان می‌دهد.

بطوری که گروه Gartner معتقد است تا سال ۲۰۲۳ تقریبا ۳۳ درصد از شرکت ها از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.

مدیران ارشد سازمان­ها ، توسعه دهندگان محصول ، طراحان فرآیند و مدیران پروژه ، متخصصین تحقیق و توسعه(R & D)  کاربران هوشمندی کسب و کار ( BI) ، مدیران فن­آوری اطلاعات، آموزش، مالی، منابع انسانی، بازرگانی، بازاریابی و فروش و کلیه افراد یا گروه­هایی که می­توانند یا تمایل دارند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در تصمیم­ گیری و تصمیم­ سازی استفاده کنند می توانند تا 24 دیماه در این وبینار آموزشی ثبت نام نمایند و از 28 دیماه در روزهای فرد دراین برنامه آموزشی شرکت نمایند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو