جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسیر پیچیده به‌روزرسانی ویندوز ۷ به ویندوز ۱۱

ویندوز

سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲:۲۱


ویندوز ۱۱ در حال ورود به بازار است و میلیون‌ها رایانه شخصی برای ارتقا رایگان به این نسخه از سیستم عامل جدید مایکروسافت واجد شرایط هستند.

تیک نیوز- با این حال کاربرانی که هم اکنون از نسخه‌های 7، 8 و 8.1 سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و قصد ارتقا آن به ویندوز 11 را دارند در این فرآیند با کمی پیچیدگی مواجه می‌شوند.
 
شایان ذکر است که ویندوز 7 برای اولین بار در سال 2009 میلادی منتشر شد و در اواخر سال 2012 نیز ویندوز 8 جایگزین آن شد. با این حال به احتمال زیاد رایانه شخصی که از ابتدا با ویندوز 7 در اختیار کاربران قرار گرفتند؛ احتمالا حداقل قابلیت‌های سخت افزاری مورد نیاز ویندوز 11 را داشته باشند که از جمله این ملزومات می‌توان به ماژول TPM 2.0 و هشتمین نسل پردازنده‌های Core اینتل یا AMD Ryzen 2000 اشاره کرد.
 
با این وجود حتی اگر رایانه شما این شرایط را نداشته باشد، شرکت لنوو به تازگی تشریح کرده که روش ارتقا ویندوز 7 به ویندوز 11 به همان سادگی که کاربران ویندوز 10 را در اختیار گرفته‌اند نخواهد بود.
 
لنوو در این خصوص توضیح داد:‌ «بیشتر دستگاه‌های که هم اکنون برای فروش آماده هستند قابلیت ارتقا به ویندوز 11 را دارند. شما یک گزینه را برا ارتقا در اختیار خواهید داشت که در آن یک نصب راحت را برای ارتقا ویندوز 10 به ویندزو 11 مشاهده می‌کنید. برای دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 7 که از نظر سخت‌افزاری با ویندوز 11 مطابقت دارند، باید فرآیند نصب مجدد برای در اختیار گرفتن نسخه جدید ویندوز را دنبال کنید».
 
گزینه «نصب تمیز» که در ویندوز 11 ارائه می‌شود احتمالا برای کاربرانی است که آماده تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود هستند. به همین ترتیب کسب و کارها برای در اختیار گرفتن ویندزو 11 بهتر از است از این گزینه استفاده کنند.
منبع: همکاران سیستم
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو