دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ارتباطات
دولت

دولت در سال آینده می‌خواهد ۳.۵ برابر بیشتر از امسال خرج ارتباطات کند

بودجه عمرانی فصل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال آینده بیش از ۳.۵ برابر سال جاری برآورد شده است.

ادامه مطلب

اینترنت

در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات ۵G

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف امکان سنجی ارتقای آزمایشگاه ارزیابی تجهیزات مرتبط با فناوری ۵G، کارگاه قابلیت ارزیابی تجهیزات رادیویی نسل چهارم و پنجم ارتباطات را برگزار کرد.

ادامه مطلب

سیم کارت

سیم‌کارت دوم گوشی چطور فعال می‌شود؟

اگر گوشی دوسیم‌کارته‌ای دارید که پیش از این تنها با یک سیم‌کارت از آن استفاده می‌کردید، درصورت قرار دادن سیم‌کارت دوم، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود، اما می‌توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیم‌کارت خود درآورید.

ادامه مطلب

اذری جهرمی

آذری جهرمی:

پیشرفت در جهت رسیدن به کمال را دنبال می‌کنیم/نباید در عرصه توسعه ارتباطات عقب بنشینیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردهای توسعه ارتباطاتی امروز کشور را در راستای تحقق ایدئولوژی عدالت در نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: هدف ما پیشرفت در جهت رسیدن به کمال است و نباید کم‌کاری در روشن‌گری و تولید محتوی بهانه عقب نشستن از پیشرفت در توسعه تکنولوژزی‌های ارتباطاتی کشور شود.

ادامه مطلب

بازار موبایل

خانوارهای ایرانی چقدر برای ارتباطات هزینه می کنند؟

بررسی هزینه های ارتباطات در سبد مصرفی خانوارها نشان می دهد که در سال ۱۳۹۸ سهم هزینه خدمات تلفن و تلفکس اعم از خرید سیمکارت و مکالمات تلفنی نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش یافته و دهک درآمدی دهم بیشترین سهم هزینه برای خرید گوشی ثابت و تلفن همراه را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب

کلاب هاوس

چرا کلاب هاوس مخاطب دارد؟

یک پژوهشگر حوزه ارتباطات گفت: پلتفرم کلاب‌هاوس به کاربران حس در لحظه بودن و تجربه ارتباط بی‌واسطه را منتقل می‌کند و از آنجایی که گفت‌وگو محور است، کشورهای خاورمیانه‌ای اقبال بیشتری به این پلتفرم نشان داده‌اند.

ادامه مطلب

مخابرات

برگزاری مجازی کنفرانس مهندسی برق ایران/بررسی چالش ها و فرصتهای پیش روی صنعت برق و مخابرات کشور

بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

ادامه مطلب

تیم کوک

تیم کوک از نقش فناوری واقعیت افزوده در حوزه ارتباطات می‌گوید

«تیم کوک» مدیر عامل اپل که به ندرت توضیحی در مورد محصولات معرفی نشده این شرکت می‌دهد،‌ در مصاحبه‌ اخیر خود با نیویورک تایمز به برنامه‌های آتی شرکت در مورد توسعه محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده و همچنین خودروی اپل اشاره کرد.

ادامه مطلب

ارتباطات

حوزه ارتباطات در ۸ سالی که گذشت

توسعه ارتباطات در حدود هشت سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازهم به میزان زیادی پیشرفت کرد، به‌طوری که در برخی موارد از نقطه صفر عبور کردیم و توانستیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

ادامه مطلب

رایتل

پس از وقوع زلزله؛

ارتباطات رایتل در کهگیلویه و بویراحمد برقرار است

با توجه به وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباطات رایتل برقرار و رایگان است.

ادامه مطلب