شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
استخراج-بیت-کوین
رمز ارز

آغاز به‌کار مجدد استخراج کنندگان مجاز رمز ارز از ابتدای مهرماه

افزایش گرمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف و فعالیت غیر مجاز رمزارزها تابستان سختی را برای صنعت برق رقم زد اما اکنون شرایط کمی بهتر شده است و طبق وعده مسوولان از فردا فعالیت رمزارزهای مجاز آغاز می شود.

ادامه مطلب

بیت کوین

سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق جهان

استخراج بیت کوین معادل حدود ۰.۵ درصد از کل مصرف انرژی جهان برق مصرف می کند و تقریبا هفت برابر کل مصرف انرژی سالانه گوگل است.

ادامه مطلب

استخراج بیت کوین

تاثیر فعالیت غیرمجاز مراکز استخراج رمزارز بر خاموشی‌ها

فراتر از بحران خاموشی

روند صعودی قیمت برخی رمزارزها در ماه‌های گذشته، ریزش شاخص بورس در ایران و نقدینگی سرگردان خارج‌شده از بازار سرمایه، میلیون‌ها ایرانی را به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها با خرید و همچنین استخراج رمزارزها سوق داد و استفاده از برق برای تولید رمزارز به جای تولید کالا و خدمات، علاوه بر فشار به صنعت برق و ایجاد بحران خاموشی، مسبب کاهش تولید سایر کالاها و خدمات ضروری نیز خواهد بود.

ادامه مطلب

استخراج بیت کوین

ایران در میان ۷ کشور جهان با بیشترین میزان استخراج رمزارز

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها در توانیر گفت: به دلیل تعرفه‌های تخفیفی، ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب

بیت کوین

مقایسه تولید و مصرف برق استخراج رمزارز

یک کارشناس با انتقاد از مقایسه صنعت استخراج بیت‌کوین با مصرف خانگی برق، گفت: مصرف برق استخراج رمزارز در ایران، درمقایسه با تولید برق کشور قابل توجه نبوده و اینکه بخواهیم عدم مدیریت صحیح در صنعت برق را به این صنعت ارتباط دهیم، منصفانه نیست.

ادامه مطلب

استخراج بیت کوین

استخراج بیت‌کوین آزاد اما مبادله‌اش ممنوع شد

افزایش قیمت بیت‌کوین و رمزارزها طی ماه‌های اخیر در ایران هم توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ این درحالی است که سال گذشته استخراج رمزارزها در کشور به صورت یک فعالیت صنعتی مورد توجه بود و اما مبادله آنها ممنوع شد.

ادامه مطلب

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین چیست و چگونه صورت می گیرد؟

استخراج ارز دیجیتال برای همه کسانی که در این بازار فعالیت می کنند یا کسانی که فقط اخبار را دنبال می کنند موضوعی است که دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند.

ادامه مطلب

توکلی کجانی

کشف ۵۰۰ ماینر استخراج بیت کوین در شهرستان ری/ ۱۵۰ ماینر در یک مرغداری

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از کشف ۵۰۰ ماینر استخراج بیت کوین در این شهرستان خبر داد.

ادامه مطلب

بیت کوین

ارتباط استخراج بیت‌کوین با خاموشی‌ها چیست؟

رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاک‌چین ایران از تبلیغات در مورد نقش استخراج رمزارز در کمبود انرژی و آلودگی هوا انتقاد کرده‌ و با مقایسه آمار مصرف انرژی در کشور طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که رشد مصرف انرژی در سال جاری نسبت به روند سال‌های گذشته جهش معناداری نشان نمی‌دهد.

ادامه مطلب