یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسعه-ارتباطات
شورای ارتباطات

تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات

در دوازدهمین اجلاس ارتباطات و حمل‌و‌نقل که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در ترکیه در حال برگزاری است، عیسی زارع‌پور تاکید کرد که پلتفرمهای خدمات رسان ایرانی مثل تاکسی‌های اینترنت و خرید و فروش آنلاین قابلیت منطقه ای شدن دارند.

ادامه مطلب

درآمد

تعادل بین درآمد و هزینه؛ عامل توسعه ارتباطات و ارایه خدمات به مردم

شرکت مخابرات ایران اعلام کرده که با رشد هزینه نیروی انسانی و تجهیزات در مقایسه با درآمد شرکت، سودآوری این شرکت به ازای دارایی در سال ۱۳۹۸، یک درصد بوده و در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ به زیان تبدیل شده و برای نجات از این شرایط، لازم است تعرفه‌ها بعد از ۱۷ سال راکد ماندن، افزایش یابد.

ادامه مطلب

انتظاري

انتظاری:

طراحی شبکه ملی اطلاعات هنوز به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که باید در داخل کشور شبکه ملی اطلاعات قوی داشته باشیم گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات هنوز به شورای عالی فضای مجازی ارائه نشده است.

ادامه مطلب

پست - خدمات اينترنتي

پیشرفت 375 درصدی خدمات الکترونیک پست

معاون شرکت پست از پیشرفت 375 درصدی خدمات الکترونیک در سال 1394 نسبت به سال قبلش خبر داد و گفت: این پیشرفت گامی بزرگ در عرصه ورود به دولت الکترونیک است.

ادامه مطلب

ارتباطات - فضاي مجازي - جهاني

زمان بندي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

با انتصاب مجريان شش طرح در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، برنامه زمان بندي و عملياتي اين طرح ها فردا (سه شنبه) ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک - فناوري

رييس پژوهشگاه ICT خبر داد

تصويب چهار طرح در حوزه توسعه فناوري‌هاي بومي‌

رييس پژوهشگاه ICT (مرکز تحقيقات مخابرات) با تاکيد بر اين که، پژوهشگاه يک نهاد پژوهشي است، ابراز اميدواري کرد: سال 95 سال شکوفايي حوزه پژوهش در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات باشد.

ادامه مطلب

فيبر نوري - زيرساخت

خسروي خبرداد:

ايجاد فضاي رقابتي در حوزه زيرساخت/ توجه به کيفيت در کنار توسعه زيرساختها

رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت از ايجاد فضاي رقابتي در حوزه زيرساخت خبرداد و گفت:‌توجه به کيفيت در کنار توسعه زيرساختها در دستورکار قرار دارد.

ادامه مطلب

تلفن ثابت

آمار جدید از وضعیت ارتباطات داخلی؛

ضریب نفوذ تلفن به ۳۷.۸ درصد رسید/ ۴۷ هزار روستا تلفن خانگی دارند

دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، وضعیت ارتباطات داخلی کشور را در حوزه تلفن ثابت تا پایان شهریورماه ۹۴ منتشر کرد.

ادامه مطلب

کابل

افتتاح پروژه فجر محقق می‌شود

افزایش چشمگیر ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژه فجر ارتباطات زیرساخت گفت: با این افتتاحات گام های نخست توسعه ICT کشور برداشته شد.

ادامه مطلب