پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
دولت-الکترونیک
دولت الکترونیک

استعلام هویتی، در صدر خدمات کاربردی‌ دولت الکترونیک

خدمت «استعلام هویتی ثبت احوال»، کاربردی‌ترین خدمت نخستین ماه سال ۱۴۰۱ شد.

ادامه مطلب

رییسی

رییس‌جمهور:

وزارت ارتباطات زیرساخت نظارت مردم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند

رئیس جمهور تحول در نظام اداری کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهارداشت: امروز برای سروسامان دادن به نظام اداری کشور نیازمند انقلاب اداری بر پایه عدالت هستیم.

ادامه مطلب

رئیسی

رئیس جمهور:

برنامه‌ی گذار از دولت الکترونیک به دولت هوشمند هر چه سریع‌تر تدوین شود

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت بر این است که با همت و تلاش همه مدیران و دستگاه‌ها کارِ مردم تسهیل و دسترسی آنان به خدمات افزایش یافته و آسان شود، تاکید کرد: این نگاه باید در همه بخش‌های دولتی و حکومتی وجود داشته باشد تا مردم از دویدن به دنبال خدمات نجات یابند و خدمات دولتی کاملا در دسترس آنها قرار گیرد.

ادامه مطلب

مصطفی طاهری

پیش بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان برای شبکه ملی اطلاعات در بودجه سال آینده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجلس می‌گوید براساس لایحه بودجه وزارت ارتباطات مجاز است از طریق مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد منقول و غیرمنقول خود و دستگاه‌های تابعه، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

کدام دستگاه‌ها در تحقق دولت الکترونیک نمره قبولی گرفتند؟

بررسی هشتمین دور ارزیابی خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه‌ها حکایت از آن دارد که ۲ هزار و ۲۳۸ دستگاه بین ۵۰ تا ۹۰ درصد در توسعه دولت الکترونیکی پیشرفت داشته‌اند و ۳ هزار و ۳۰۹ خدمت بین صفر تا ۵۰ درصد در الکترونیکی کردن خدمات خود موفق بوده‌اند.

ادامه مطلب

دولت الکترونیک

عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها از موانع تحقق دولت الکترونیک است

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در کشور است.

ادامه مطلب

بازرسی

ضرورت توجه دولت به «دولت الکترونیک» / شرکت مخابرات از انحصار خارج شود

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اجرای دولت الکترونیک گفت: سال‌ها و در برنامه‌های متعدد پنج‌ساله کشور قرار است دولت الکترونیک اجرا شود ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

ادامه مطلب

جلالی

جلالی:

تنها ۲۵ درصد از ظرفیت دولت الکترونیک اجرا می‌شود

نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه دولت کاملا الترونیک، یک انقلاب اداری محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه ۲۵ درصد از این ظرفیت بیشتر استفاده نمی‌کنیم. اکثر کشورهای دنیا، همه کارهای اداری‌شان الترونیک شده است.

ادامه مطلب

رضا باقر اصل

عزم جدی برای تحقق دولت الکترونیک؛

برنامه توسعه دولت هوشمند تا یک ماه دیگر ارائه می‌شود

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام دولت الکترونیک به‌زودی تکمیل خواهد شد اعلام کرد برنامه توسعه دولت هوشمند در چهار سال آینده، تا یک ماه دیگر ارائه می‌شود.

ادامه مطلب

تامین اجتماعی

چگونه به صورت آنلاین اعتبار دفترچه بیمه تامین اجتماعی را استعلام کنیم؟

افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی برای برخورداری از خدمات این سازمان در هنگام مراجعه به پزشک یا خرید دارو، بایستی از اعتبار دفترچه بیمه خود اطمینان حاصل کنند. موضوعی که با توجه به حذف دفترچه‌های چاپی بیش از پیش اهمیت یافته است.

ادامه مطلب