جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سامانه-همتا
تبلت

اطلاعیه همتا برای خریداران تبلت/ آنتن تبلت های قاچاق قطع می شود

سامانه اطلاع رسانی ثبت و رجیستری تلفن همراه و تجهیزات سیم کارت خور در اطلاعیه ای از خریداران تبلت خواست قبل از خرید حتما استعلام اصالت دستگاه را دریافت کنند.

ادامه مطلب

استعلام گوشی

مردم پیش از خرید اصالت گوشی را استعلام کنند

کارشناس سامانه همتا با رد ادعا‌های مطرح شده در مورد افزایش فروش گوشی‌های رجیستر نشده به مردم گفت: مردم می‌بایست پیش از خرید موبایل شناسه IMEI دستگاه را از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا از طریق سایت hamta.ntsw.ir استعلام نمایند.

ادامه مطلب

همتا

آموزش فعال سازی گوشی ( ریجستر ) در سامانه همتا

فعال سازی دستگاه های دارای سیم کارت، فرآیندی است که منجر به برقراری ارتباط میان دستگاه و شبکه می شود. هر شخصی می تواند به کمک سامانه همتا و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز (شناسه IMEI دستگاه، کد فعال سازی که همراه با دستگاه خریداری شده به کاربر ارائه می شود و شماره موبایل خود) اقدام به فعال سازی یا ثبت دستگاه خود در سامانه همتا نماید.

ادامه مطلب

سامانه همتا

ارائه خدمات سامانه همتا در دفاتر پیشخوان دولت

خدمات سامانه همتا علاوه بر آنلاین به صورت حضوری و در دفاتر پیشخوان نیز انجام می‌شود.

ادامه مطلب

تعویض سیم کارت

سیم‌کارت واگذارشده چطور بازیابی می‌شود؟

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارتی که منقضی یا واگذار شده است، می‌توان با مراجعه به سامانه همتا و وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت، اطلاعات را بازیابی کرد.

ادامه مطلب

سامانه همتا

خطاهای استعلام IMEI گوشی از همتا

کاربران هنگام استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا ممکن است با خطا مواجه شوند که این موضوع می‌تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد، اما هریک از این خطاها را می‌توان رفع کرد.

ادامه مطلب

ساعت هوشمند

تبلت، مودم و ساعت‌های هوشمند از سال آینده باید در سامانه همتا ثبت ‌شوند

با تصویب مجلس، کلیه‌ی تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند از سال آینده باید در سامانه همتا ثبت شوند.

ادامه مطلب

درستی

فعال‌سازی قانونی روزانه ۶۵ الی ۸۵ هزار گوشی در کشور

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور: بیش از ۲۰ هزار گوشی تلفن همراه مسافری بصورت غیرقانونی ثبت شده و روزانه حدود ۶۵ الی ۸۵ هزار گوشی به صورت قانونی فعال می‌شود.

ادامه مطلب

موبايل

هر آنچه براي رجيستري گوشي‌ همراه بايد بدانيم

اگرچه مهم‌ترين هدف رجيستري گوشي‌هاي موبايل جلوگيري از قاچاق اعلام شده بود، اما با وجود گذشت دو سال از اجرايي شدن اين طرح، هم‌چنان مشکلاتي براي برخي کاربران همراه ايجاد شده و هنوز هستند افرادي که درباره چگونگي اين موضوع و تبعات احتمالي آن سوالاتي دارند.

ادامه مطلب

گوشي

توصيه به خريداران

مجازات حبس در انتظار جاعلين شناسه IMEI موبايل

سامانه اطلاع رساني رجيستري تلفن همراه با هشدار نسبت به اقدام برخي سودجويان در جعل شناسه IMEI گوشي هاي تلفن همراه، اعلام کرد که مجازات قانوني از جمله حبس و جزاي نقدي در انتظار جاعلين است.

ادامه مطلب