چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
شورای-عالی-فضای-مجازی
ساترا

شورای عالی فضای مجازی چارچوب فعالیت ساترا را مشخص کند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور، با تاکید بر اینکه سپردن تنظیم‌گیری به سازمان ساترا آن هم بدون قانون مصوب مصداق بارز تعارض منافع است گفت: شورای عالی فضای مجازی به قید فوریت وظایف و اختیارات و چارچوب فعالیت برای حوزه صوت و تصویر فراگیر و سازمان ساترا مشخص کند.

ادامه مطلب

شورای عالی فضای مجازی

مأموریت شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات

شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأموریت داد با افزایش خدمات داخلی بر روی پلتفرم‌های زیرساختی کشور، زمینه بهبود کیفیت و سرعت در شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورد.

ادامه مطلب

فیروزآبادی

فیروز آبادی: باید در فضای مجازی قلمروسازی کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت خواست ملت ها برای حفظ هویت و جغرافیای شان در فضای مجازی تاکید کرده و گروه های نخبه، نظامی، سیاسی و امنیتی را در حفظ خواست یک ملت تاثیرگذار دانست.

ادامه مطلب

رئیسی

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم برگزار می‌شود

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا امروز برگزار می شود.

ادامه مطلب

زارع پور

زارع پور: مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم همگرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی گفت: بر همین اساس برای برگزاری جلسات منظم با شورای عالی فضای مجازی برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما خودمان را مجری سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی می‌دانیم.

ادامه مطلب

فضای مجازی

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده‌های سنی

به موجب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، باید نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند.

ادامه مطلب

محمدحسن انتظاری

عضو شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد؛

برچسب گذاری محتوای ویژه کودک در فضای مجازی

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به جزئیات طرح صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی گفت: برچسب گذاری محتوای ویژه کودک در فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت.

ادامه مطلب

مرکز ملی فضای مجازی

بیانیه شورای عالی فضای مجازی

تحقق شبکه ملی اطلاعات نمونه تواصی به حق و خیر عمومی است

شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه بر تحقق شبکه ملی اطلاعات تأکید شده است.

ادامه مطلب

شبکه ملی اطلاعات

مجلس تصویب کرد شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مکلف به اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۰ کردند.

ادامه مطلب

فضای مجازی

مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشورابلاغ شد

الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف ‏واقع در فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی کشور الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی مصوب جلسه شصت و هشتم این شورا را با هدف صیانت از سلامت و امنیت روانی جامعه و کاهش آسیب های موصوف از طریق تعریف و تعیین اقدامات پیشگیرانه و واکنشی و ارتقاء سطح مسئولیت‏پذیری و پاسخگویی هماهنگ و به هنگام برای مقابله با ناهنجاری‏ها و پیامدهای آن ابلاغ کرد.

ادامه مطلب