دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فناوری-اطلاعات
شهریار سرداری

لزوم پایداری ارتباطی در روزهای پایان سال و تعطیلات عیدنوروز

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست جدید اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: پایداری ارتباطی در روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز بسیار اهمیت دارد و نظارت بر آخرین وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌ها، امری ضروری است.

ادامه مطلب

فناوری اطلاعات

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود

ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی با اعلام حمایت از برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فراخوان حضور شرکت های دانش بنیان در این رویداد را منتشر کرد.

ادامه مطلب

ict

نقشه راه دولت هوشمند تهیه شد

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از تدوین نسخه اول نقشه راه دولت هوشمند خبر داد و گفت: این سند، برنامه ۴ سال آینده کشور برای هوشمندسازی خدمات خواهد بود.

ادامه مطلب

سایبر

سه چهارم کارمندان فناوری اطلاعات قصد تغییر شغل دارند

استعفای گسترده کارمندان بخش فناوری اطلاعات به دلیل فرسودگی شغلی مزمن، پیشرفت کاری محدود و تقاضاهای غیرواقعی کارفرمایان موجب شده بخش عمده این افراد شاغل در صنعت فناوری به دنبال شغل جدید باشند.

ادامه مطلب

ویزیت انلاین

طبق مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛

تبادل اسناد سلامت در سامانه اطلاعات بیمارستانها الزامی شد

شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در راستای توسعه، تکمیل و گسترش خدمات سلامت الکترونیکی در کشور، سامانه اطلاعات بیمارستان ها را موظف به تبادل الکترونیکی اسناد سلامت کرد.

ادامه مطلب

کارت هوشمندملی

با مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛

استفاده دستگاههای دولتی از کارت هوشمند ملی الزامی شد

مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای استفاده فراگیر از کارت هوشمند ملی در خدمات الکترونیکی دولت، به تمامی دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

ادامه مطلب

فیلترشکن

مکانیزم فعلی فیلترینگ به سخره گرفتن قانون است

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اعتقاد به اینکه دولت آینده باید به یک جمع‌بندی در مورد فیلترینگ برسد، گفت: این موضوع در حال حاضر عملا کارآمد نیست و بیشتر شبیه به سخره گرفتن قانون شده است، چون همه نامزدها در توییتر و تلگرام فیلترشده فعالیت تبلیغاتی دارند.

ادامه مطلب

ict

اجرای آیین نامه حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ICT متوقف شد

دبیر کمیسیون بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات با انتقاد از عملکرد وزارت ارتباطات در حمایت از بومی سازی تجهیزات ICT گفت: اجرای آئین نامه حمایت از صاحبان صنایع و مهارت‌های این حوزه متوقف شد.

ادامه مطلب

ict

صادرات ۱۳۶ میلیارد دلاری هند از فناوری اطلاعات در یک سال

هندوستان از کشورهای پیشتاز در اقتصاد فضای مجازی در دنیا است و درآمد این کشور از صادرات آی تی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۳۶ میلیارد دلار بوده است.

ادامه مطلب

سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات بومی شد

با طراحی نرم‌افزار بومی سامانه جامع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات برای فرآیندهای مرتبط با فناوری اطلاعات، کشور از نمونه وارداتی بی‌نیاز شد.

ادامه مطلب