دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
فیلترینگ
توئیتر

توییتر؛ فیلتر برای مردم، تریبون برای مسوولان

فیلترینگ شبکه اجتماعی توییتر در حالی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال همچنان ادامه دارد که تعدادی از مسوولان و عمدتا برخوردار از اینترنت بدون فیلتر، از این فضا برای برقراری ارتباط با مخاطبانی استفاده می‌کنند که برای حضور در توییتر ناچار به استفاده از فیلترشکن هستند.

ادامه مطلب

کسب وکار

بیانیه نظام صنفی رایانه ای درباره فیلترینگ کسب‌وکارهای آنلاین

سازمان نظام صنفی رایانه ای درپی ارسال نامه های اخطار به کسب و کارها جهت عضویت در اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی و نیز مسدودسازی چند کسب و کار آنلاین به درخواست این اتحادیه، بیانیه صادر کرد.

ادامه مطلب

اینترنت

فیلترینگ، قطعی اینترنت و طرح صیانت؛ دغدغه‌های اصلی کاربران ایرانی درباره اینترنت

در حوزه آزادی‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از آبان ۹۶ تا آبان ۱۴۰۰، سه مساله اصلی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، قطعی اینترنت و طرح صیانت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. گزارش آماری که در اینباره تهیه شده نشان می‌دهد فیلترینگ و قطعی اینترنت در ایران وابستگی فراوانی به موضوعات و مسائل سیاسی در کشور دارد.

ادامه مطلب

مجلس

تصمیم‌گیری در مورد فیلترینگ از طرح صیانت خارج می‌شود

یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌گوید: قرار است موضوعاتی از جمله محدودسازی و کاهش پهنای باند به طور کامل از حیطهٔ طرح خارج شود.

ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکز در طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی، حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی این فضا بوده و مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی نیست.

ادامه مطلب

جهرمی

وزیر ارتباطات اعلام کرد

آگاه‌سازی مخاطب، جایگزین مسدودسازی فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که به جای راهکار مسدودسازی و درگیر شدن با فضای مجازی، راهکار آگاه‌سازی مخاطب را مدنظر قرار دادیم.

ادامه مطلب

جهرمی

وزیر ارتباطات: فیلترینگ در کشور منقرض خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ در کشور در آینده منقرض خواهد شد ولی در شرایط کنونی عده‌ای اجازه نمی‌دهند با فیلترینگ خداحافظی کنیم.

ادامه مطلب

فیلتر

الزام پیام‌رسان‌های خارجی به رعایت قوانین کشور عملی نیست/ احتمال فیلترینگ بیشتر پیام‌رسان‌ها

۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس طرح "ساماندهی فضای مجازی" را امضاء کرده‌اند تا در صورت تصویب تبدیل به قانون شود، یکی از قابل توجه‌ترین بندهای این طرح عرضه و ارائه خدمات پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی به شرط رعایت قوانین کشور است. اما آیا این شرط قابل اجرا است؟

ادامه مطلب

فیلترشکن

مکانیزم فعلی فیلترینگ به سخره گرفتن قانون است

یک کارشناس فناوری اطلاعات با اعتقاد به اینکه دولت آینده باید به یک جمع‌بندی در مورد فیلترینگ برسد، گفت: این موضوع در حال حاضر عملا کارآمد نیست و بیشتر شبیه به سخره گرفتن قانون شده است، چون همه نامزدها در توییتر و تلگرام فیلترشده فعالیت تبلیغاتی دارند.

ادامه مطلب

تلگرام

سرنوشت تلگرام، از نشت اطلاعات کاربران تا ادامه روند فیلترینگ

داستان تلگرام در سال ۱۳۹۹ با نشت اطلاعات کاربران از طریق پوسته‌های فارسی و غیررسمی این اپلیکیشن آغاز شد و با ادامه فیلترینگ این پیام‌رسان بدون تصمیمی برای رفع مسدودیت آن، پایان یافت.

ادامه مطلب