یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجلس
مجلس

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان موجب شده است. این احتمال که هر دو موضوع از دستور کار خارج شود، زیاد است.

ادامه مطلب

مجلس

تصمیم‌گیری در مورد فیلترینگ از طرح صیانت خارج می‌شود

یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌گوید: قرار است موضوعاتی از جمله محدودسازی و کاهش پهنای باند به طور کامل از حیطهٔ طرح خارج شود.

ادامه مطلب

علی اصغر عنابستانی

مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

عنابستانی: چه زمانی قرار است شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: انتظار ما از وزیر ارتباطات این است که برنامه زمانبندی مشخصی را جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات به مجلس ارائه کنند که قابل نظارت باشد.

ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکز در طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی، حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی این فضا بوده و مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی نیست.

ادامه مطلب

وی پی ان

شفاف‌سازی نماینده مجلس درباره طرح فضای مجازی: استفاده از فیلترشکن جرم نیست

برنامه مجلس برای بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» در فضای مجازی با واکنش‌های زیادی رو به رو شد. در همین حال عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که برداشت‌ها نسبت به «نسخه اولیه» پیش‌نویس این طرح بوده که در حال حاضر منسوخ شده است، اعلام کرد در این طرح برای استفاده کاربران از فیلترشکن جرم انگاری نشده و بحث مسدودسازی پیام رسان‌ها نیز مطرح نیست.

ادامه مطلب

مجلس

مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی است نه بگیر و ببند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم اعلام کرد که طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسانهای اجتماعی» به دنبال ساماندهی در این بخش است و ساماندهی به معنای بگیر و ببند و حذف کردن نیست. مجید نصیرایی فیلتر فله‌ای پیام رسان‌های خارجی را نادرست خواند و جرم‌انگاری برای کسانی که فیلترشکن استفاده می‌کنند را اشتباه دانست.

ادامه مطلب

مجلس

طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات»؛ مراحل قانون گذاری مجلس را طی می کند

طرح «الزام به انتشار داده‌ها و اطلاعات»؛ گام موثر مجلس یازدهم برای رشد اقتصادی، توسعه‌ی عدالت اجتماعی و مقابله با فساد درمجلس شورای اسلامی مراحل قانون گذاری را طی می کند.

ادامه مطلب

نمايشگاه مجلس

در آستانه روز جهانی ارتباطات؛

نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های دولتی و خصوصی به مناسبت روز جهانی ارتباطات در حاشیه صحن علنی مجلس و با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

ادامه مطلب

دولت الکترونيک

با تصويب مجلس؛

دولت مکلف به تکميل سامانه تدارکات الکترونيکي مي‌شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مصوبه‌اي دولت را مکلف کردند سامانه تدارکات الکترونيکي را براي اجراي مناقصات تکميل کند.

ادامه مطلب

تلفن ثابت

توضيح شرکت مخابرات به اظهارات يک نماينده مجلس

شرکت مخابرات ايران نسبت به اظهارات سبحاني‌فر، نماينده مجلس در خصوص افزايش تعرفه تلفن به ارائه توضيحاتي پرداخت.

ادامه مطلب