دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
واردات-موبايل
تلفن همراه - سنسور

کاهش تعرفه واردات، قاچاق موبایل را کم می‌کند؟

طبق اعلام اصناف بیش از ۶۶ درصد از گوشی‌های تلفن همراه در بازار مصرف، قاچاق هستند؛ به گونه‌ای که طبق آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا پارسال یک میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار حجم قاچاق موبایل بوده است لذا دست‌اندرکاران تاکید دارند که باید میزان تعرفه و مالیات بر ارزش افزوده واردات موبایل کاهش یابد تا بساط قاچاق گستره آن جمع شود.

ادامه مطلب

تلفن همراه

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا خبر داد

احتمال کاهش تعرفه واردات موبایل

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش هفت درصدی قاچاق کالاهای ممنوعه در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن و همچنین احتمال کاهش تعرفه واردات موبایل خبر داد.

ادامه مطلب

تلفن همراه

در جلسه مبارزه با قاچاق کالا مصوب شد

تشکیل کارگروهی برای جلوگیری از فعالیت گوشی‌های تلفن‌های همراه قاچاق

معاون اول رئیس‌جمهور قاچاق را موضوعی نگران‌کننده در کشور دانست و گفت: دستگاه‌های مرتبط منشاء و گلوگاه‌های قاچاق سازمان‌یافته در کشور را شناسایی و با آن برخورد کنند.

ادامه مطلب

تلفن همراه

رجیسترینگ؛ تنها راه مبارزه با قاچاق تلفن همراه؟

با کاهش واردات قانونی تلفن همراه در سال گذشته بر اساس آمار و به دنبال به نتیجه نرسیدن طرح رجیسترینگ تلفن‌های همراه توسط سازمان‌های ذیربط، واکنش‌ها در برابر ادعای کاهش رشد قاچاق و تلاش‌ برای مبارزه با واردات غیرقانونی تلفن‌های همراه قابل تامل است.

ادامه مطلب

تلفن همراه - تلفن قديمي

در سال 94 رخ داد،

کاهش واردات قانونی تلفن همراه

واردات تلفن همراه در سال 94 با کاهش وزنی و قیمتی همراه بود.

ادامه مطلب

تلفن همراه

یک فعال بازار گوشی موبایل خبر داد

واردات رسمی گوشی موبایل محدود شد/ کوچک شدن ۳۰ درصدی بازار موبایل ایران

یک واردکننده گوشی موبایل با بیان اینکه چند ماهی است واردات کالا را بسیار محدود کرده‌ایم، گفت: تجارت‌مان را به حدی که فروشگاه نمایندگی خالی نباشد کاهش داده‌ایم، عمده‌فروشی را محدود کرده‌ایم و اکنون اغلب نیاز بازار از طریق قاچاق تامین می شود.

ادامه مطلب

علي آقامحمدي

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

متوسط قیمت گوشی‌های وارداتی بین 200 تا 250 دلار است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که سالانه 145 میلیون گوشی تلفن همراه وارد کشور می شود، گفت: بخش عمده قاچاق در کشور به دلیل فرار از تعرفه‌ها صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب