سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
کمبود-تراشه
آیفون۱۳

تولید آیفون ۱۳ قربانی کمبود قطعه شد

شرکت اپل احتمالا هدف تولید پیش بینی شده برای آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ را به دلیل کمبود طولانی تراشه ۱۰ میلیون دستگاه کاهش می دهد.

ادامه مطلب

تراشه

حل مشکل کندشدن تراشه رایزن در ویندوز ۱۱

نصب ویندوز ۱۱ موجب کند شدن عملکرد تراشه‌های رایزن شرکت ای ام دی می‌شود و این شرکت وعده داده مشکل مذکور را برطرف می‌کند.

ادامه مطلب

تسلا

تسلا از بحران کمبود تراشه جان به در برد

علیرغم تشدید بحران کمبود تراشه در جهان که باعث مشکلاتی در زمینه تولید انواع خودرو شده، تسلا کماکان توانسته فروش خود را افزایش دهد.

ادامه مطلب

تراشه

به دنبال کمبود تراشه در دوران کرونا؛

نشست مجازی کاخ سفید برای رسیدگی به مشکل کمبود تراشه

پت گلسینگر مدیر اجرایی اینتل به همراه نمایندگانی از اپل، مایکروسافت، سامسونگ، جنرال موتورز، فورد و استلانتیس در یک نشست مجازی در کاخ سفید در مورد کمبود جهانی تراشه شرکت می‌کنند.

ادامه مطلب

تراشه

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس برای حل مشکل کمبود تراشه

کمبود تراشه های مختلف در آمریکا به چنان مشکل جدی مبدل شده که مقامات شهر تگزاس برای حل آن به سامسونگ معافیت مالیاتی داده اند تا برای ساخت یک کارخانه تراشه ۱۷ میلیارد دلاری اقدام کند.

ادامه مطلب

تراشه چینی

نگرانی ژاپن از تبعات درگیری چین و آمریکا برای تسلط بر دنیای تراشه

ژاپن نگران است که برنامه‌های آمریکا برای سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری برای تبدیل شدن به قطب تولید تراشه جهان در ضدیت با چین بر بازار نیمه هادی ژاپن هم تأثیر منفی بگذارد.

ادامه مطلب

تراشه

اینفینئون پیش بینی کرد

ادامه کمبود جهانی تراشه تا سال ۲۰۲۳

شرکت اینفینئون که بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه رسانا در آلمان است، پیش بینی کرد کمبود جهانی تراشه که به همه از خودروسازان تا تولیدکنندگان رایانه آسیب زده، ممکن است سالها ادامه پیدا کند.

ادامه مطلب

تراشه

کمبود جهانی تراشه می‌تواند باعث افزایش قیمت برخی دستگاه‌های الکترونیکی شود

معضل کمبود جهانی تراشه در حال حاضر صنایع مختلفی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند،‌ سیستم‌های کامپیوتری و حتی خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد این مشکل می‌تواند در برخی بازارها باعث افزایش قیمت دستگاه‌هایی همچون رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل و حتی لوازم خانگی شود.

ادامه مطلب

تراشه

ریسک کمبود تراشه در کمین سازندگان رایانه شخصی

فروش رایانه شخصی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۸۳.۹۸۱ میلیون واحد رسید که ۵۵.۲ درصد رشد سالانه داشت و به سازندگان رایانه شخصی کمک کرد رشد درآمد چشمگیری را گزارش کنند با این همه تامین تقاضای فوق العاده چالش بزرگی برای شرکتهایی است که با کمبود قطعات دست و پنجه نرم می کنند.

ادامه مطلب

کارت گرافیک

اکثر گیمرها بخاطر کمبود قطعات امسال نمی‌توانند کارت گرافیک بخرند

کمبود تراشه بسیاری از صنایع از تولید گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروها را تحت تاثیر قرار داده. در این میان کارت‌های گرافیک هم به سخت افزاری کمیاب در بازار تبدیل شده‌اند. حالا انویدیا اعلام کرده که به علت کمبود GPU، گیمرها به سختی می‌توانند امسال کارت گرافیک گیمینگ بخرند و احتمالا باید تا سال آینده میلادی منتظر بمانند.

ادامه مطلب