سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

خسروي درمراسم افتتاح پروژه فجر :‌

شرکت ارتباطات زيرساخت موتور حرکت براي تمامي بازيگران بخش ICT کشوراست

اينترنت - کابل

یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰


مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت:‌شرکت ارتباطات زيرساخت موتور حرکت به سمت جلو، براي تمامي بازيگران بخش ICT کشوراست و پروژه فجر که با هدف توسعه پهناي باد شبکه زيرساخت در کشور اجرا شد ،درآستانه سي و هفتمين سالگرد انقلاب اسلامي به بهره‌برداري مي‌رسد.

وايمکس نيوز - مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت  درمراسم  افتتاح  پروژه فجر ( پروژه‌هاي تلاش 2 و تجميع 1 و 2)  با بيان اينکه توسعه نسل‌هاي سوم و چهارم اينترنت و رشد روزافزون مصرف پهناي باند در کشور ، توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي را ضروري ساخته است،  افزود:‌شرکت ارتباطات زيرساخت در تمامي اين سالها به لطف  و حمايت برنامه‌ريزان  حوزه‌هاي ارتباطي، توانسته است، مسير توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي را هدايت کند.
 خسروي ادامه داد: پروژه فجر که با هدف توسعه پهناي باد شبکه زيرساخت در کشور اجرا شد و  درآستانه سي و هفتمين سالگرد انقلاب اسلامي به بهره‌برداري مي‌رسد شامل سه پروژه بزرگ زيرساختي است که با عنوان پروژه‌هاي تلاش (2) و تجميع (1) و (2) شناخته مي‌شود.
 وي به معرفي پروژه تلاش پرداخت و گفت: پروژه تلاش (2) که در ادامه مجموعه‌اي از پروژه‌هاي بزرگ ارتباطي کشور با عنوان توسعه لايه انتقال شبکه زيرساخت اجرا مي‌شود ، گام مهم ديگري است که ظرفيت زيرساخت‌هاي ارتباطي کشور را به ميزان چشمگيري افزايش مي‌دهد.
 خسروي اظهارداشت:‌ در اين پروژه ؛ ظرفيت پهناي باند داخل کشور در حوزه انتقال از 2500 به 3300 گيگابيت بر ثانيه ارتقاء مي‌يابد و  زيرساخت لازم براي توسعه شبکه ملي اطلاعات توسط متخصصان داخلي به شکل واقعي و موثر فراهم مي‌شود.
 مديرعامل زيرساخت تصريح کرد: افتتاح پروژه تلاش (2) زمينه افزايش امنيت تبادل اطلاعات در داخل ، تامين نياز اپراتورهاي داخلي براي سرويس دهي بهتر به مخاطبان و نيز مسير ترانزيت ديتا به عنوان يک سرويس اقتصادي در حوزه بين‌الملل را نيز ميسر مي‌سازد
 وي با بيان اينکه  اين شرکت  موتور حرکت  به سمت جلو براي تمامي بازيگران  بخش ICT  کشوراست  افزود: پرژه‌هاي تجميع (1) و (2) که در لايه ديتا به عنان سومين لايه زيرساختي اجرا شد ،‌ظرفيت‌هاي ارتباطي را براي اجراي پرشتاب ساير طرح‌هاي توسعه‌اي در اين عرصه فراهم مي‌سازد و با اجراي آن ، ظرفيت بستري شبکه ديتاي کشور تا 5 برابر افزايش مي‌يابد .
 خسروي ادامه داد:  افزايش ظرفيت ارتباطات 31 مرکز مابين لايه‌هاي دسترسي و core (کر) به ميزان 720 گيگ ، افزايش 3400 گيگابيت ظرفيت در لايه دسترسي شبکه و نوسازي بخشي از تجهيزات لايه core (کر) و Gateway (گيت وي ) شبکه بخشي از دستاوردهاي اجراي اين پروژه است.
 وي اظهارکرد: اصلاح توپولوژي شبکه با هدف رفع گلوگاه‌ها و تبديل آن به يک شبکه مهندسي و سلسله مراتبي که موجب افزايش محسوس پارامترهاي کيفي دسترسي آسان شده است از ساير دستاوردهاي اجراي اين پروژه است که به واسطه تلاش بي وقفه و پيگيري کارشناسان داخلي و د ر بازه زماني 180 روز محقق گرديده است.
رييس هيات مديره شرکت ارتباطات زيرساخت خاطر نشان کرد:‌بهينه سازي روتينگ شبکه IP ، امکان ارايه سرويس‌هاي جديد در اين شبکه و فراهم کردن امکان جذب حداکثري پهناي باند اينترنت از دستاوردهاي ديگر پروژه‌ تجميع به شمار مي‌رود.
 وي درپايان گزارشي از روند  رشد پروژه هاي زيرساختي  اين شرکت ارائه داد
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو