سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزئیات هک شدن وب سایت های ایرانی از زبان رییس پلیس فتا

سردار هاديانفر

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲:۰۰


طی هفته گذشته چندین وب سایت ایرانی که عمدتا مربوط به نهادهای دولتی یا قضایی بوده اند با حملات هکرها مواجه شده و تعدادی از آنها نیز هک شده اند.

وایمکس نیوز - در روزهای ابتدایی این اتفاق گمانه زنی هایی درباره دست داشتن هکرهای منتسب به داعش در این عملیات خرابکارانه شنیده میشد اما هیچ کدام از آنها به وسیله نهادهای داخلی تایید یا تکذیب نشدند. به فاصله چند روز از این اتفاقات گروهی از هکرهای ایرانی نیز دست به اقدامی متقابل زدند و چندین وب سایت دولتی کشور عربستان را هک کردند. در حالی که هنوز جزئیات در هاله ای از ابهام قرار داشتند امروز رئیس پلیس فتای ایران اطلاعاتی در زمینه این هک ها در اختیار رسانه ها قرار داد.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس فتای ایران، امروز درباره اقدامات خرابکارانه اخیر اعلام کرد حملات انجام شده از سوی سه کشور مختلف و با محوریت هکرهای عربستانی انجام شده است و کانون این حملات نیز وب سایت مرکز آمار ایران بود. به گفته سردار هادیان فر این حملات از نوع Deface بوده و ارزش چندانی ندارد (حملات Defacement به نوعی از هک گفته می شود که تنها لوگو و صفحه اصلی وب سایت مورد حمله تغییر کرده و اطلاعات آن دچار مشکل نمی شوند). همچنین سردار هادیان فر اعلام کرد که این تیم از هکرها با عنوان داعس شناخته می شوند و همین تشابه اسمی باعث بروز شایعاتی درباره نقش داشتن تروریست های داعش در این حملات شده است. البته ظاهرا پس از شناسایی IP ها از کشور عربستان و اعلام جرم به پلیس اینترپل، پلیس سایبری در تلاش است تا پیگیری های لازم را برای دستگیری افراد انجام دهد اما با این وجود مدرکی مبنی بر دست داشتن دولت عربستان در حملات اخیر وجود نداشته و اقدام هکرها شخصی به حساب می آید.

 

منبع : سخت افزار به نقل از تسنیم

 

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو