یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فناوری‌ها در انعکاس مراسم ازدواج سلطنتی سنگ تمام گذاشتند

نخستین ازدواج دو دنیایی

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کاترین میدلتون که دیروز برگزار شد، به غیر از اینکه غوغایی در جهان به وجود آورد، دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را نیز به جنب‌وجوش درآورد. این واقعه از دو جهت برای جهانیان مهم بود: اول اینکه مراسم سلطنتی بود دیگر اینکه فرصتی شد برای عرض اندام فناوری. بسیاری از افراد به دلیل اول غرق در تماشای این مراسم شدند و بعد از آن به گفت‌وگو پیرامون بشقاب و چنگال‌ها و لباس افراد و غیره پرداختند. گروه دیگر هم افرادی بودند که همیشه عاشق هیجانند و دنبال سوژه‌های جالبی هستند که فناوری‌ها در آن حرف اول را می‌زنند.

وایمکس نیوز - هر وقت که صحبت از سلطنت می‌شود، همه یاد عهد عتیق و چیزهای قدیمی می‌افتند. مثلا ازدواج ویکتوریا و آلبرت در چین به سال 1840 برمی‌گردد و چه باور کنید و چه باور نکنید، موزه لندن پر از لیوان‌های یادبودی است که مربوط به مراسم تاجگذاری چارلز در سال 1661 است. اما مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام بسیار متفاوت از مراسم سلطنتی دیگر است. این مراسم بزرگ‌ترین رویداد سلطنتی در عصر دیجیتال به شمار می‌رود، زیرا در این مراسم فناوری‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند.

در ادامه رویدادهای فناورانه‌ای را که در این مراسم ازدواج رخ داد، معرفی می‌کنیم:

 

تخم مرغ رنگی گوگل

گوگل مثل همیشه که در گرامیداشت مناسبت‌ها پیشگام است، در این رویداد نیز بیکار ننشست و لوگوی خود را به شکل مراسم ازدواج سلطنتی بریتانیا درآورد. این لوگوی کارتونی که کلیسای وست‌مینستر را به تصویر کشیده، کالسکه سلطنتی را نشان می‌دهد که مخصوص عروس و داماد است و مسیر بسیار زیبایی را طی می‌کند.

 

گوگل ارث سه‌بعدی از مسیر عروس و داماد

طرفداران سلطنتی که آرزوی تماشای این مراسم با شکوه را داشتند، توانستند با استفاده از سرویس گوگل ارث تمامی مسیر این مراسم را به صورت سه‌بعدی تماشا کنند. در واقع گوگل با تور مجازی که راه انداخت کاربران را همراه این مراسم کرد و کاربران با کمترین هزینه گشت و گذار شادی در لندن داشتند.

 

نام ‌دامنه‌های مربوط به مراسم ازدواج ته کشید

در این ایام اگر کسی امیدوار بود که بتواند یک نام‌دامنه مخصوص مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام بخرد و بعد آن را بفروشد، باید گفت که کفگیرش به ته دیگ خورد، زیرا تمامی این نام‌دامنه‌ها کمی قبل از این مراسم به اتمام رسید. تمامی آدرس‌هایی که فکرش را می‌کنید از royalwedding.com تا williamandkate.com و willandkate.com و حتی آدرس‌های با نام‌دامنه .so همگی فروخته شدند.

 

آی‌تیونز نیز مراسم ازدواج را قابل دانلود می‌کند

تمامی این مراسم ازدواج در کلیسای وست‌مینستر از 5 ماه مه در سایت آی‌تیونز آپلود خواهد شد و کاربرانی که شیفته دانلود کردن سی‌دی و نوار کاست هستند می‌توانند این مراسم را نیز به مجموعه خود اضافه کنند. شرکت دکا رکوردز همانند مراسم‌های ازدواج سلطنتی گذشته نظیر مراسم ازدواج چارلز و دایانا، مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام و کیت را نیز ثبت کرده است.

 

تلفن همراه ازدواج آلکاتل

شرکت آلکاتل تلفن همراه شخصی‌شده‌ای را برای تجلیل از این مراسم ازدواج عرضه کرد. در جلوی این گوشی پرچم انگلیس نقش بسته شده و در پشت آن دو حرف C و W که معرف حرف اول ویلیام و کیت است به همراه تاریخ ازدواج این دو تعبیه شده است. این گوشی همچنین پیش‌زمینه‌ای از عکس ویلیام و کیت را دارد و زنگ آن نیز آهنگ مارش مراسم ازدواج مندلسون است. این گوشی لمسی است و 95/14 پوند قیمت دارد.

 

طرفداران آنلاین

مراسم ازدواج شاهزاده بریتانیا غوغای عظیمی در دنیای اینترنت به پا کرد. بنابر گزارش تلگراف، چت‌های آنلاین این مدت بیشتر به اطلاعات مربوط به این زوج، لباس آنها، میهمانان و کلیسای مربوط به مراسم ازدواج آنها اختصاص یافته است و کارشناسان معتقدند که این فستیوال نیز به یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دو دنیایی (رویدادی که به طور همزمان در دنیای واقعی و مجازی روی می‌دهد) تبدیل شده است. آنطور که تخمین زده شده 2 میلیارد نفر این مراسم را از طریق تلویزیون تماشا کرده‌اند و همین تعداد افراد نیز این رویداد را از طریق اینترنت چه با کامپیوتر و چه با گوشی موبایل پیگیری کرده‌اند.

- 1/2 میلیون: تعداد کل پیام‌های توییتی که طی هفته گذشته درباره این مراسم ازدواج ارسال شده است.

- 77/1 میلیون: تعداد اظهار نظرهایی است که در مدت 4 هفته گذشته با عنوان «ازدواج سلطنتی» توسط کاربران آمریکایی در فیس‌بوک ارسال شده است. تعداد این اظهار نظرها در مدت مشابه در انگلیس 8/1 میلیون بوده است.

- 800 هزار: تعداد بازدیدکنندگان ویدیوی رسمی این مراسم ازدواج است.

- 400 هزار: تعداد حراجی‌هایی است که در سایت eBay و با مضمون این ازدواج انجام شده است.

- 11 هزار و 255: تعداد جست‌وجوهایی است که با جست‌وجوی واژه “ازدواج سلطنتی” به سایت به‌اشتراک‌گذاری عکس فلیکر لینک می‌شد.

- 5 هزار: تعداد ویدیوهایی است که یک هفته قبل از برگزاری این مراسم با برچسب ازدواج سلطنتی در یوتیوب آپلود شده است.

- 3 هزار و 107: درصد افزایش جست‌وجوی فهرست میهمانان ازدواج سلطنتی است که در موتور جست‌وجوی یاهو تایپ شده است.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو