شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتشار بدافزار از طريق تصاوير آلوده در فيس بوک و لينکداين

تلفن همراه

سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰


با توجه به استفاده هکرها از روش‌هاي خلاقانه براي حمله به کاربران شبکه‌هاي اجتماعي، آنان اين روزها بايد بيش از گذشته مراقب امنيت خود باشند.

وايمکس نيوز- گزارش تازه شرکت امنيتي چک پوينت نشان مي‌دهد که به تازگي بدافزاري براي حمله به کاربران فيس بوک و لينکداين طراحي شده که خود را در فايل‌هاي تصويري مخفي مي‌کند.

اين روش حمله توسط شرکت ياد شده ImageGate نام گرفته است. مهاجمان کدهاي مخرب خود را در درون فايل‌هاي تصويري با پسوندهاي غيرعادي مانند SVG، HTA يا  JS و البته گاهي هم در فايل هايي با پسوند JPG يا PNG جاي مي دهند و آنها را در شبکه هاي اجتماعي آپلود مي کنند.

آنها سپس از برخي پيکربندي هاي غلط در ساختار شبکه هاي اجتماعي براي وادار کردن کاربران به بارگذاري فايل هاي تصويري آلوده سواستفاده مي کنند و در نهايت کاربران با کليک کردن بر روي اين فايل ها آنها را بارگذاري کرده و رايانه ها و گوشي هاي خود را آلوده مي‌کنند.

محققان شرکت امنيتي چک پوينت مي‌گويند، از اين طريق باج افزارهاي خطرناکي طراحي شده و به کاربران اينترنت حمله کرده اند. اين باج افزارها بعد از بارگذاري فايل هاي تصويري آلوده فعال شده و تمامي فايل هاي کاربران را رمزگذاري مي کنند و از آنان براي بازگرداندن رايانه يا گوشي به حالت عادي طلب پول مي کنند.

به تازگي از اين روش براي سرقت داده هاي پزشکي يک بيمارستان در کنتاکي آمريکا هم سواستفاده شده است. کارشناسان براي درامان ماندن از ImageGate بايد مراقب باشند که از باز کردن فايل هاي مشکوک جدا خودداري کنند و آنها را براي افراد ديگر هم ارسال نکنند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو