دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير کل عمليات شبکه مخابرات تهران

ظرفيت شبکه انتقال مخابرات تهران به 100 گيگابيت بر ثانيه افزايش يافت

پهناي باند - کابل -

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰:۰۰


مدير کل عمليات شبکه مخابرات منطقه تهران از افزايش ظرفيت شبکه انتقال مخابرات در تهران به 100 گيگابيت بر ثانيه مبتني بر فناوري OTN و POTN خبر داد و گفت: قابليت افزايش ظرفيت تا 400 گيگابيت بر ثانيه نيز وجود دارد.

وايمکس نيوز- جمشيد بهاري با اشاره به توسعه شبکه انتقال مخابرات در منطقه تهران اظهار داشت: در حال حاضر شبکه انتقال مبتني بر OTN مخفف Optical Transport Network در تهران و البرز راه اندازي شده که اين شبکه بيشتر به عنوان پشتيبان شبکه (back bone) استفاده مي شود.

وي توضيح داد: OTN براي ارايه سرويس به مشترکان نهايي مورد استفاده قرار نمي گيرد، البته قابليت ارائه سرويس اينترانت نيز بر روي اين شبکه وجود دارد.
مدير کل عمليات شبکه مخابرات منطقه تهران اضافه کرد: فاز توسعه شبکه انتقال مخابرات تهران تقريباً کامل شده و ادامه توسعه در قالب شبکه POTN انجام مي شود.
وي درباره پروژه POTN توضيح داد: تفاوت POTN با OTN در لايه دسترسي است که در POTN امکان ارائه سرويس به مشترکان نهايي وجود دارد.
به گفته بهاري، توسعه شبکه انتقال مبتني بر پروژه POTN در مرحله عقد قرارداد است و پيش بيني مي شود که در طي کمتر از يک سال آينده ارايه سرويس به مشترکان نهايي بر اين بستر آغاز شود.
مدير کل عمليات شبکه مخابرات منطقه تهران تاکيد کرد: با اين اقدامات ظرفيت شبکه انتقال مخابرات در منطقه تهران از 100 گيگابيت بر ثانيه افزايش يافته و قابليت افزايش تا 400 گيگابيت بر ثانيه را دارد.
منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو