دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رگولاتوري دنبال جذب سرمايه‌گذار براي پروژه فيبرنوري است

فيبرنوري

یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال بررسي است تا ضمن کمک به جذب سرمايه‌گذار مناسب براي حوزه فيبرنوري و ايجاد شرايط فعاليت مناسب براي همه اپراتورها توسعه فيبرنوري تحقق يابد.

وايمکس نيوز- سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره ساماندهي اپراتور چهارم فيبرنوري با نام تجاري ايرانيان‌نت و اينکه آيا مي‌توان آينده‌اي براي اين اپراتور متصور شد؟، گفت: توسعه فيبرنوري به خصوص در بخش دسترسي، از جمله پروژه‌هاي بسيار مهم و حياتي در حوزه ICT است که با توجه به ماهيت شبکه موضوع پروانه و هزينه‌هاي بالاي ايجاد آن نياز به سرمايه‌گذاري کلان دارد.

رگولاتوري با بيان اينکه به طور کلي هدف از اعطاي پروانه‌ها بهبود فضاي کسب‌وکار، استفاده بهينه و موثر از بسترها و زيرساختهاي موجود، افزايش سرمايه‌گذاري بخش خصوصي، بهبود شرايط براي رقابت سالم و موثر و منصفانه در بازار، بالا بردن کيفيت و سطح ارائه خدمات و دسترسي مردم به خدمات ICT است، گفت: در اين راستا سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در تدوين دستورالعمل‌ها و ارائه پيشنهادات جهت صدور پروانه‌هاي جديد يا تمديد پروانه‌هاي صادره به کميسيون و اعمال مصوبات، همواره حمايت از گسترش حضور و مشارکت بخش غيردولتي در توسعه فعاليتهاي مخابراتي و فناوري اطلاعات و نظارت مستمر بر اعمال صحيح آنها را مدنظر قرار داده است.

اين موضوع در صدور پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبکه انتقال داده نوري و دسترسي کاربران با استفاده از فيبرنوري (FTTX) براي شرکت خدمات ارتباطي و الکترونيکي ايرانيان‌نت نيز توسط اين سازمان مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است.

رگولاتوري همچنين گفته است که اين سازمان يکي از پيش شرطهاي لازم براي صدور پروانه FTTX و تعيين دوره انحصار آن را پيشبرد پروژه فيبرنوري کشور تا مرحله‌اي قابل قبول دانسته تا اين پروژه گام‌هاي اساسي را پيموده و بتواند مسير پيشرفت را طي کند.

با توجه به اينکه اجراي پروژه ياد شده، ملزم صرف زمان بوده و هزينه‌بر است، اين سازمان با هدف ايجاد شبکه دسترسي فيبرنوري در سطح کشور و همچنين ارائه خدمات ارزش افزوده مربوطه، تا حصول نتيجه و به ثمر رسيدن اين پروژه با هماهنگي کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به اجرايي شدن آن در چارچوب مقررات کمک خواهد کرد.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال بررسي است تا ضمن کمک به جذب سرمايه‌گذار مناسبي براي اين حوزه و ايجاد شرايط فعاليت مناسب براي همه اپراتورها توسعه فيبرنوري تحقق يابد.

منبع: تسنيم

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو