یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رييس سازمان تنظيم مقررات مطرح کرد

لزوم سرمايه‌گذاري بالا در فيبرنوري و اپراتورهاي موبايلي

عميديان

دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰


رييس سازمان تنظيم مقررات راديويي گفت: اکنون مجوزهاي مختلفي در حوزه‌هايي مانند PD-LTD صادر شده اما فعاليت در اين بخش‌ها نيازمند سرمايه‌گذاري بالاست که تاکنون کمتر از سوي بخش خصوصي صورت گرفته است.

وايمکس نيوز- علي اصغر عميديان صبح امروز در صبحانه کاري اتاق بازرگاني حضور يافته و در گفت‌وگو با فعالان بخش ICT کشور بر لزوم سرمايه‌گذاري جدي در اين حوزه تاکيد کرد.

معاون وزير ارتباطات با بيان اين‌که اکنون سهم بازار ICT به 37 هزار ميليارد تومان رسيده، عنوان کرد: لازم است اين رقم به حدود 110 هزار ميليارد تومان برسد.

وي با بيان اين‌که رشد اقتصادي اين حوزه 19.2 درصد بوده، افزود: اين رشد در واقع بي‌سابقه است، اما با اين وجود ما در حضور بخش خصوصي با دشواري‌هايي همراه هستيم هرچند که شرايط سختي براي حضور بخش خصوصي در نظر گرفته نشده است.

رييس سازمان تنظيم مقررات ارتباطات ادامه داد: انجام برخي امور بدون دسترسي به شبکه فيبر نوري عملا امکان‌پذير نبوده و تمام آنچه قرار است به شکل خدمت ارائه شود به اين بخش نياز دارد.

عميديان گفت: طبق برنامه شرکت ايران‌نت موظف بوده در دو سال فعاليت خود يک ميليارد سرمايه‌گذاري کند. از سوي ديگر شرکت‌هاي متعددي براي ارائه‌ي خدمات PD-LTD مجوز گرفته‌اند که اين موضوع نيز نياز به سرمايه‌گذاري دارد.

وي در ادامه به اپراتورهاي پستي اشاره کرد و افزود: اپراتورهايي که در اين حيطه وارد کار مي‌شوند هم حداقل نياز به 1000 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري دارند از سويي در بهره‌برداري از زيرساخت‌هاي موبايلي نيز لازم است در کشور سرمايه‌گذاري‌هاي مرتبط صورت گرفته و اپراتورهاي موبايل نيز شبکه خود را ارتقاء دهند.

رييس سازمان تنظيم مقررات در پايان گفت: ما هم در رگولاتوري علاقه‌مند نيستيم که هر روز قانون روي قانون بگذاريم و دست بخش خصوصي را ببنديم اما به هر صورت بخش خصوصي هم بايد براي توسعه ICT کشور نسبت به سرمايه‌گذاري جدي اقدام کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو