دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزير ارتباطات:

اتصال 170 شهر به شبکه فيبرنوري در اولويت دولت است

آذري جهرمي

چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷:۰۰


معاون وزير و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: تا پايان دولت يازدهم، برنامه اتصال 170 شهر به شبکه فيبرنوري عملياتي و نهايي مي شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد جهرمي امروز سه شنبه 19 بهمن ماه، در شهرستان سرخه استان سمنان گفت: اتصال 170 شهر کشور به شبکه فيبرنوري با اجرايي شدن گام هاي مختلف طرح نور 2 در دولت يازدهم برنامه‌ريزي شده است و تا پايان اين دولت به طور قطع اجرايي مي شود.
 وي با بيان اينکه استفاده از شبکه فيبر نوري نيازمند برخي فناوري هايي است که به توسعه شبکه انتقال و آي. پي متکي است، گفت: بنا داريم زمينه ايجاد فناوري هاي لازم براي بهره برداري کامل از شبکه فيبرنوري نيز در دولت تدبير و اميد رقم بخورد که زمان بر است و در دولت بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت کشور با اشاره به اينکه نقاط حضور در شبکه فيبرنوري در مجموعه زيرساخت کشور 66 نقطه بود، ادامه داد: با اجراي طرح هاي مختلف به ويژه طرح هاي اخير، اکنون ظرفيت کامل بهره برداري از شبکه فيبرنوري به 104 نقطه رسيده است و در اين نقاط اکنون ارايه خدمات مي شود.
 جهرمي با تاکيد بر تکميل اتصال 170 شهر کشور به شبکه فيبرنوري در دولت تدبير و اميد ، گفت: 104 شهر اکنون ارايه خدمات مي شود و ايجاد قابليت ارايه خدمت به تمام شهرهاي مدنظر بنا بر برنامه ها تا پايان سال 1397 ممکن خواهد شد.
 وي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از 400 شهر کشور از اينترنت نسل چهارم تلفن همراه برخوردار هستند، ادامه داد: ارايه نسل سوم و چهارم اينترنت تلفن همراه از سوي اپراتورهاي تلفن همراه در کشور اجرا مي شود که بنا بر صرفه اقتصادي اين اپراتورها اقدام به ارايه اين طرح مي کنند.
 مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت کشور افزود: تا پايان دولت يازدهم تمام شهرستان هاي کشور به نسل سوم اينترنت تلفن همراه متصل خواهند بود و پيش بيني مي شود تا پايان دولت تدبير و اميد بيش از 60 درصد شهرها نيز به اينترنت نسل چهارم تلفن همراه متصل شوند.
 وي ادامه داد: نکته درباره نسل چهارم اينترنت تلفن همراه اين است که کاربر براي استفاده از اين خدمت نيازمند داشتن دستگاه تلفن همراه يا تبليت با قابليت اين فناوري است و اين مساله در شرايط کنوني بازار اين تجهيزات، قدري حرکت اپراتورها را براي سرمايه گذاري و تجهيز شهرها به اينترنت نسل چهارم تلفن همراه کُند و آنان را محتاط کرده است تا بين سرمايه گذاري و درآمد براي آنها توازن ايجاد شود، در هر حال به نظر مي رسد اين مساله اکنون در کشور شتاب لازم را دارد.
 جهرمي با اشاره به رقابت قيمت ارايه خدمات مختلف بين اپراتورهاي تلفن همراه، گفت: نظارت بر اين رقابت ها و قيمت ها وظيفه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است، ولي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات با آنچه به سود کاربر و مشترک نهايي باشد موافق است و اين رقابت را مثبت مي بينيم تا نظام قيمت ها به سمت مصرف کننده نهايي برود.
 وي با تاکيد بر اينکه با قيمت شکني(دامپينگ) در رقابت قيمت ها بين اپراتورهاي تلفن همراه موافق نيستيم، تصريح کرد: زماني سيم کارت تلفن همراه 2 ميليون تومان بود ولي امروز با 5 هزار تومان شهروندان مي توانند مالک سيم کارت شوند، از اين تغيير هم مصرف کننده، هم بنگاه اقتصادي راضي هستند زيرا کاهش قيمت هميشه با افزايش بازار همراه است، از سويي، فرآيند قيمت شکني يا دامپينگ يعني کاهش قيمت ها به سمتي مي رود که ضرر بنگاه هاي اقتصادي را به همراه دارد که مطلوب وزارت ارتباطات نيست و مشترکان هم سودي از آن نمي برند.
 مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت کشور تاکيد کرد: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مطابق با قانون جاري کشور با فرآيند دامپينگ برخورد مي کند، ولي رقابت قيمت مساله اي مطلوب است زيرا هم به سود مصرف کننده و هم بنگاه اقتصادي است.

منبع: تماس نيوز

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو