یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش تعرفه‌هاي انتقال و پهناي باند

باندپهن

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اقداماتي با هدف توسعه دولت الکترونيک و ارائه خدمات يکپارچه انجام داده که کاهش تعرفه‌هاي انتقال و پهناي باند، ارائه خدمات گوناگون در کليه دفاتر پيشخوان خدمات دولت در سطح کشور، پياده‌سازي سامانه جامع ترخيص تجهيزات بخش ICT و برقراري ارتباط با سامانه «گمرک فرامرزي» وزارت امور اقتصادي بر بستر شبکه ملي اطلاعات از جمله‌ مهم‌ترين اين اقدامات طي سال‌هاي گذشته است.

وايمکس نيوز- صدور پروانه‌هاي متعدد در زمينه‌هاي بهره‌برداري از شبکه ارتباطات ثابت، ارتقاء پروانه‌هاي ارايه خدمات ارتباطات بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس، کاهش تعرفه‌هاي انتقال و پهناي باند و الزام دارندگان پروانه به استفاده از تجهيزات توليد داخل را مي‌توان از جمله‌ مهم‌ترين اقدامات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در سال‌هاي گذشته دانست.

توليد محتواي بومي سالم و فاخر، ايجاد اشتغال و توسعه کسب و کار، تحقق اقتصاد مقاومتي، توسعه دولت الکترونيک و ارائه خدمات يکپارچه و همچنين حمايت از توليد داخلي از جمله پروژه‌هاي ديگر سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است که در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت يازدهم انجام شده است و هر کدام از اين پروژه‌ها شامل اقدامات متعدد است.

تدوين تعرفه ارائه خدمات Peering در مراکز تبادل داده (IXP) در راستاي راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات را مي‌توان از اقدامات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در راستاي هدف توليد محتواي بومي سالم و فاخر دانست.

اين سازمان همچنين فعاليت‌هايي را در راستاي هدف ايجاد اشتغال و توسعه کسب و کار در بخش ICT انجام داده است. صدور پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به 16 متقاضي که شامل پروانهPAP، پروانه  ISDP و پروانه، ISP پروانه VoIP و يک پروانه PSTN  مي‌شود.

با رويکرد حذف فناوري و يکپارچه‌سازي پروانه‌هاي ارائه خدمات پهن‌باند ثابت و همچنين صدور پروانه خدمات ارتباطي ثابت (Servco) به 20 متقاضي که شامل 27 پروانه مي‌شود، صدور 20 فقره موافقت اصولي دريافت پروانه اپراتور مجازي تلفن همراه (MVNO) و صدور يک پروانه و اعطاي دو پروانه خدمات مرکز تماس  Contact Centerاز جمله اين خدمات است.

صدور چهار پروانه ارائه خدمات مشاوره و طراحي شبکه راديويي، تنظيم موافقتنامه و اعطاي پروانه راديو ترانک عمومي، ارتقاء پروانه‌هاي ارايه خدمات ارتباطات بي‌سيم مبتني بر فناوري وايمکس به تکنولوژي TD-LTE و تغيير نام پروانه به انتقال داده مبتني بر فناوري بي‌سيم ثابت و اجراي طرح ترابردپذيري شماره تلفن همراه  (MNP)نيز از جمله اقداماتي است که شايد کاربران آنها را بيشتر لمس کرده باشند.

تدوين 93 استاندارد و مشارکت در تدوين بيش از 1000 استاندارد در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات با سازمان ملي استاندارد ايران، اعتباردهي به 14 آزمايشگاه داخلي شامل مراکز دانشگاهي، تحقيقاتي و بخش خصوصي و عقد تفاهم‌نامه با دو آزمايشگاه خارجي، انجام فرآيند تاييد نمونه و بررسي بيش از 8000 نمونه تجهيزات در حوزه ICT با رويکرد کاهش زمان تاييد نمونه به مدت 10 روز تا پايان سال 94 و کاهش زمان و هزينه صدور گواهي تاييد نمونه براي تجهيزات توليد داخل نيز در راستاي هدف ايجاد اشتغال و توسعه کسب و کار انجام گرفته است.

صدور، تمديد و نظارت بر حدود 7000 دفتر پيشخوان خدمات دولت، توسعه سامانه الکترونيکي به منظور دريافت و رسيدگي به شکايات مردمي (195) با ايجاد کارتابل الکترونيکي براي سازمان‌ها و شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت و اپراتورها، بهبود و اصلاح فرآيندها براي پاسخگويي بهتر به نيازهاي ذينفعان و راه‌اندازي سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکين تلفن همراه نيز از ديگر اقدامات در راستاي ارائه خدمات يکپارچه است.

الزام دارندگان پروانه به استفاده از تجهيزات توليد داخل در چارچوب مصوبه 163 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، احصاء فهرست تجهيزات توليدي داخل و نيز بررسي مکانيزم‌هاي کنترلي در حمايت از محصولات توليدي داخل، راه‌اندازي و بهره‌برداري از 30 ايستگاه ثابت و 13 سامانه سيار پايش و مانيتورينگ طيف امواج راديويي، ثبت 5473 ايستگاه راديويي در بانک اطلاعاتي ITU، پيشنهاد و ثبت 166 سند در مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي ITU و APTو همچنين هماهنگي و انعقاد سه تفاهمنامه مرزي با کشورهاي حاشيه خليج فارس، آذربايجان و روسيه را مي‌توان از اقدامات سازمان تنظيم مقررات در راستاي هدف تحقق اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد داخلي دانست.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو