یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير عامل ارتباطات زيرساخت توضيح داد:

آخرين وضعيت اپراتور فيبرنوري ايران

ايرانيان نت

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵:۰۰


در بحث FTTX انحصاري در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌هاي FCP مجوز فعاليت در بخش FTTC را دارا هستند و تنها يک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ايرانيان نت قرار دارد.

وايمکس نيوز- مهندس آذري جهرمي معاون وير ارتباطات و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت اعلام کرد : در بحث FTTX انحصاري در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌هاي FCP مجوز فعاليت در بخش FTTC را دارا هستند و  تنها يک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ايرانيان نت قرار دارد.

اين‌طرح نياز به سرمايه‌گذاري عظيم دارد و نوع سرمايه‌گذاري آن از جنس ديربازده است. اما اکنون آنچه شاهديم آنکه اکثر شرکت‌ها از مخابرات گرفته تا شرکت‌هاي FCP با وجود ادعاهاي متعددي که در حوزه سرمايه‌گذاري دارند، طي يکسال اخير سرمايه‌گذاري‌ عمده‌اي انجام نداده‌اند. شرکت ايرانيان‌نت در همين شرايط قرار دارد در حالي که مطلوب آن است که براي اجراي اين پروژه سرمايه‌گذاري و نقدينگي لازم تامين شود.

مدير عامل ارتباطات زيرساخت در ادامه با بيان اين‌که اکنون يک شرکت خارجي براي سرمايه‌گذاري در اين بخش اعلام آمادگي کرده، گفت: به هر صورت شرکت ها زماني که سرمايه‌گذاري انجام مي‌دهند نياز به تضمين سرمايه‌ خود دارند.

به‌گفته جهرمي، در حوزه اپراتور فيبر نوري به نظر مي‌رسد آنچه مشکل‌ساز شده بحث نقدينگي نيست بلکه بيشتر موضوع ديربازده بودن اين سرمايه‌گذاري است که مشکل ايجاد مي‌کند؛ سرمايه‌گذار خارجي نيز اکنون اين حضور را امري پرريسک مي‌داند و بر اين تاکيد دارد که اگر بازگشت اين سرمايه‌گذاري تضمين نشود، قادر به فعاليت نخواهد بود.

جهرمي افزود: به هر صورت اين موارد بايد در کميسيون تنظيم مقررات به طور دقيق بررسي شوند تا در نهايت با در نظر گرفتن شرايط رقابتي بازار مشخص شود که وضعيت سرمايه‌گذار خارجي اين طرح چه خواهد شد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو