دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در دولت يازدهم

رشد 15 برابري شبکه پهن باند و 11 برابري شبکه انتقال

واعظي

سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از رشد 15 برابري در شبکه پهن باند و رشد حدود 11 برابري در شبکه انتقال در دولت يازدهم خبر داد و افزود: تکنولوژي نسل سوم تلفن همراه تا پايان دولت به همه شهرهاي کشور مي رسد.

وايمکس نيوز- به گزارش مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در همايش سراسري مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: تا لحظه آخري که بر سر کار هستيم بايد در جهت خدمت به مردم تلاش کنيم.

وي با اشاره به اينکه انتخابات مهمي در پيش داريم، افزود: همه ما براي اينکه انتخابات، سالم، پرشور و قانونمند برگزار شود وظيفه داريم مردم را تشويق کنيم، بدون کوچکترين جهت گيري و با رعايت قانون.

واعظي با تأکيد بر اينکه به هيچ وجه نبايد امکانات دولتي در خدمت انتخابات قرار گيرد، افزود: نگاه ماه در انتخابات همان نگاه مقام معظم رهبري است تا اخلاق در انتخابات محور باشد و مشارکت حداکثري صورت گيرد.

وي با تأکيد بر اينکه نتيجه انتخابات روشن است، افزود: لازم است بعد از انتخابات در داخل کشور انسجام ملي و وحدت حفظ شود. اين مقام مسئول با اشاره به اينکه در سال پاياني دولت يازدهم هستيم، افزود: وظيفه تک تک مديران آن است که آنچه دسترنج فعاليتشان است را به مردم اطلاع رساني کنند تا قوت قلبي براي مردم و نظام باشد.

واعظي با مرور بر آنچه که رئيس جمهور قول داده و عمل کرده افزود: از جمله آنها شفاف سازي و حقوق شهروندي است که بخشي از آن در حوزه وزارت ارتباطات است که در اين زمينه تلاشهاي فراواني صورت گرفته است.

وي با مهم خواندن دولت الکترونيک و اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات در اين حوزه، گفت: ديروز در جلسه شوراي اجرايي فناوري اطلاعات از زحمات انجام شده در اين زمينه توسط معاون اول رئيس جمهور تقدير شد و ما نيز مصمم هستيم فاز اول دولت الکترونيک را رونمايي کنيم.

وزير ارتباطات به افتتاح فاز اول و دوم شبکه ملي اطلاعات که از مطالبات مقام معظم رهبري و تکليف برنامه چهارم و پنجم به دولت هاي گذشته و دولت يازدهم بود، اشاره کرد که خوشبختانه انجام شده و تلاش کرديم تکاليف قانوني خود را در اين حوزه انجام دهيم.

واعظي اظهار کرد: در رابطه با شبکه ملي اطلاعات تقسيم کار ميان معاونين اين وزارتخانه انجام شد.

وي به توسعه شبکه کشور اشاره کرد و گفت: 3.5 سال گذشته شبکه انتقال از 900 گيگا بيت بر ثانيه به 10هزار گيگا بيت بر ثانيه افزايش پيدا کرد که کار بسيار بزرگي است.

وي تصريح کرد: در ارتباط با شبکه پهن باند کشور، فعاليت هاي خوبي انجام شده که 624 گيگابيت بر ثانيه در يک مرحله از افتتاحات به 4 هزار گيگابيت بر ثانيه افزايش پيدا کرد و امروز به حدود 6 هزار و 800 گيگابيت بر ثانيه افزايش يافته است و تا حدود سه  هفته آينده به بيش از 10هزار گيگا بيت بر ثانيه مي رسد که نشان از رشد 15 برابري در شبکه پهن باند و رشد حدود 11 برابري در شبکه انتقال است.

اين مقام مسئول با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در زمينه صيانت اجتماعي و سالم سازي شبکه، گفت: هويت دار شدن 30 ميليون سيم کارت کار مهمي بود که انجام شد.

واعظي به کاهش شکاف ديجيتال در مناطق مرزي و محروم اشاره کرد و گفت: بيش از 27 هزار روستا به اينترنت تجهيز شدند که کار بسيار بزرگي است.

وي به فعاليت هاي رگولاتوري و کميسيون تنظيم مقررات اشاره کرد و گفت: آزادسازي تکنولوژي، صدور پروانه ها و ايجاد رقابت در اين زمينه حائز اهميت است.

واعظي به نصب بيش از 30 هزار سايت 3G و 4G اشاره کرد و گفت: اکنون نسل سوم تلفن همراه در 900 شهر وجود دارد که تا پايان دولت به کل شهرهاي کشور تسري مي يابد.

وي با بيان اينکه نسل چهارم در ابتداي دولت در هيچ شهري وجود نداشت، افزود: اکنون 742 شهر به نسل چهارم تلفن همراه تجهيز شدند.

واعظي به خدمات پست بانک در 30 درصد روستاهاي کشور اشاره کرد و گفت: در پست نيز نگاه ويژه اي به روستاها و مناطق دورافتاده وجود دارد که البته براي پست هزينه بر است اما هرگز از اين خدمات دست بر نخواهيم داشت.

وزير ارتباطات کاهش تعرفه در دفعات مختلف را مهم برشمرد و افزود: با استفاده از اينترنت بر بستر شبکه ملي اطلاعات 50 درصد تعرفه ها را کاهش داديم که در اين زمينه از همه  همکاران و علي الخصوص مهندس جهرمي در شرکت زيرساخت به دليل اين تصميم پرريسک، براي گذشتن از درآمد اين شرکت، تشکر مي کنم.

وي به طرح رومينگ به عنوان يکي از مهمترين طرح هاي وزارت ارتباطات اشاره کرد و گفت: بايد اين طرح در جاده ها اجرا شود.

اين مقام مسئول گفت: در ابتداي دولت از نظر جغرافيايي در 37 درصد کنترل داشتيم که اکنون به 61 درصد افزايش يافته است.

وي تصريح کرد: در گذشته باند فرکانسي 26.5 گيگاهرتز را پوشش مي داديم که به 110 گيگاهرتز افزايش يافته است.

واعظي با اشاره به اينکه مرکز توانمند سازي کسب و کارهاي نوپا فقط در تهران وجود داشت، افزود: به دنبال آن هستيم که اين مراکز در 20 استان توسعه يابد و 100 هزار شغل در حوزه کسب و کارهاي الکترونيک بوجود آمده که در قالب طرح تکاپو به دنبال افزايش اشتغال درتمام استانهاي کشور هستيم.

وزير ارتباطات با بيان اينکه در ابتداي دولت، بين 3 تا 4 ميليون نفر از اينترنت استفاده مي کردند، افزود: اکنون 43 ميليون نفر از اينترنت استفاده مي کنند که تحولي را در اين عرصه بوجود آورده است.

وي با تأکيد بر اهميت گسترش اپليکيشن هاي بومي افزود: اکنون حدود 120 تا 125 هزار اپليکيشن نوشته شده که تعدادي از فارغ التحصيلان اين بخش از آن کسب درآمد مي کنند.

واعظي تصريح کرد: بايد به سمتي حرکت کنيم که بازار ICT در اقتصاد کشور تحول و اشتغال بوجود آورد، تمام سعي خود را مي کنيم تا موانع کسب و کارهاي الکترونيکي برطرف شود.

اين مقام مسئول در جمع بندي پاياني سخنان خود گفت: در ابتداي دولت بازار ICT حدود 13 هزار و 500 ميليارد تومان بود که به بيش از 40 هزار ميليارد تومان افزايش يافته، يعني سه برابر شده است. انشاءالله بنا داريم تا پايان برنامه ششم به بيش از 120 هزار ميليارد تومان افزايش يابد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو