دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مديرعامل شرکت مخابرات ايران تاکيد کرد

مزاياي فيبرنوري براي مشترکان پرمصرف اينترنت

سراييان

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰


مديرعامل شرکت مخابرات ايران با اشاره به صرفه اقتصادي بسته‌هاي جديد اين شرکت با ارائه فيبر نوري براي کاربراني که خواستار اينترنت پرسرعت با کيفيت بالا هستند، درباره نحوه اطلاع کاربران از تحت پوشش قرار داشتن شماره تلفن آنها تحت فيبر نوري و درخواست سرويس‌هاي جديد توضيح داد.

وايمکس نيوز- رسول سراييان با اشاره به صرفه اقتصادي بسته‌هاي جديد مخابرات براي کاربران بيان کرد: هزينه اين بسته‌ها خيلي بالا نيست اما با توجه به اينکه هر يک از بسته‌هايي که تعريف شده گيگ مصرف بالايي دارد، کابران بايد متناسب با آن هزينه بپردازند. اين بسته‌ها براي افرادي که مصرف بالايي داشته باشند، صرفه اقتصادي دارد. کسي که نياز به اينترنت پرسرعت دارد، به مشاهده فيلم و برنامه آنلاين مي‌پردازد، با اين سرويس، اينترنت با سرعت و کيفيت بالا دريافت خواهد کرد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر هشت شهر کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، کرمانشاه و کرج داراي اين قابليت هستند، ادامه داد: البته تمامي نقاط اين شهرها تحت پوشش نيست. ما از مجتمع‌هاي مسکوني و تجاري شروع کرديم. در حال حاضر نيز در تهران تعدادي از مجتمع‌هاي مسکوني و تجاري تحت پوشش قرار دارند. افراد و متقاضيان مي‌توانند به مراکز مخابرات مراجعه کنند و با توجه به بسته‌هايي که انتخاب مي‌کنند بايد هزينه بپردازند.

مديرعامل مخابرات ايران در پاسخ به اينکه بسته‌هاي کنوني مخابرات چه تفاوتي با تعرفه‌هاي قديمي مخابرات دارد، گفت: بسته‌هايي که تعريف کرديم، مشابه بسته‌هاي اپراتورهاست و کاربران با مراجعه به پورتال مخابرات مي‌توانند از اين بسته‌ها آگاه شوند. اين بسته‌ها از نظر تعرفه اينترنت تفاوتي نمي‌کند. البته دو مدل وجود دارد؛ يکي اينکه مودم خانه و سيم‌کشي داخلي داخل بسته باشد که به عهده ماست و يا خارج از بسته باشد که خود مردم متقاضي هستند.

سراييان با بيان اينکه مشترکان ADSL اگر محدوده‌شان تحت پوشش باشد، مي‌توانند فيبر را جايگزين کنند، توضيح داد: دو دسته مشتري داريم؛ کساني که در حال حاضر روي ADSL هستند که مي‌توانند تقاضا بدهند و آنها را برروي فيبر ببريم و کساني که ADSL ندارند و ما برايشان فيبر ايجاد مي‌کنيم. اگر کاربران شماره تلفن خود را در پورتال وارد کنند، به آنها نشان مي‌دهد که تحت پوشش هستند يا خير. در صورتي‌که کاربر تحت پوشش باشد، فرآيند راه‌اندازي فيبر 48 ساعت طول مي‌کشد.

وي تقاضا، استقبال و توجيه اقتصادي را عواملي دانست که باعث مي‌شوند روند توسعه فيبر نوري ادامه يابد و اظهار کرد: تلاش ما اين است که به مراکز استان‌ها ورود پيدا کنيم اما توجيه اقتصادي رکن اساسي است. با توجه به هزينه سرمايه‌گذاري، تحت پوشش قرار دادن يک منطقه حتما بايد توجيه اقتصادي داشته باشد.

مديرعامل مخابرات ايران همچنين خاطرنشان کرد: مخابرات ايران از قبل هم در پروانه خود ارائه سرويس فيبر نوري را داشت. از يک سال گذشته فکر کرديم بايد به اين حوزه وارد شويم و آن را به بهره‌برداري برسانيم و در طول اين يک سال هم براي اين پروژه 1200 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است.

مرحله نخست گسترش شبکه دسترسي به فيبر نوري (FTTH) در منازل تحت عنوان (تانوما) توسط شرکت مخابرات ايران در روز چهارم ارديبشهت افتتاح شد. اينترنت پرسرعت براي دانلود فيلم و نرم‌افزار، تلفن تصويري، مشاهده برنامه‌هاي زنده تلويزيوني با کيفيت HD و 4K، بانکداري الکترونيک، بازي و خريد آنلاين، آموزش و پزشکي از راه دور و اينترنت اشيا از جمله سرويس‌هاي قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فيبر نوري است.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو