دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آنچه پهناي باند براي بازي‌هاي آنلاين رقم زد

بازيهاي رايانه اي

پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴:۰۰


رييس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با تاکيد بر رشد بازي‌هاي آنلاين به لطف افزايش پهناي باند اينترنت، از اقبال گيمرها به بازي‌هاي آنلاين با پرداخت درون‌برنامه‌اي نسبت به بازي‌هايي که در ابتدا خريداري مي‌شوند، مي‌گويد که نيازمند اتصال به اينترنت هستند.

وايمکس نيوز- حسن کريمي قدوسي با اشاره به تاثير افزايش پهناي باند در رشد بازي‌هاي آنلاين اظهار کرد: براساس آمار و ارقام منتشر شده توسط بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي، در چند سال اخير کاربران بازي‌هاي رايانه‌اي به سمت بازي‌ روي گوشي‌هاي هوشمند رفتند. مهم‌ترين شکلي که بازي‌هاي گوشي‌هاي هوشمند دارند، متعلق به بازي‌هاي آنلاين است و اين موضوع به اين علت است که با افزايش پهناي باند و دسترسي به اينترنت که در کل دنيا ايجاد شده، بازي کردن از يک مقوله فردي به يک مقوله اجتماعي و بازي‌هاي گروهي تبديل شده است.

وي با اشاره به آمار گيمرهاي رايانه و گوشي‌هاي هوشمند بيان کرد: در ساليان گذشته به خصوص طبق آمار سال 1392، از 16 ميليون گيمري که در آن سال وجود داشت و طبق پرسش‌نامه‌اي که توسط بازي‌کنندگان پر شد، حدود 75 درصد کساني بودند که روي PC و رايانه‌هاي شخصي بازي مي‌کردند، در حالي که اين عدد در حال حاضر به 15 درصد رسيده است و اکثر افراد به سمت بازي روي گوشي‌هاي هوشمند رفتند.

رييس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي ادامه داد: در بحث پرداخت براي بازي هم اين قضيه مشاهده مي‌شود. براساس آخرين آماري که در بحث درآمد و فروش وجود دارد، در سال 1395 تقريبا 70 تا 80 ميليارد ريال درآمد محتواي ديجيتال شامل اپليکيشن و بازي توسط کاربران ايراني براي محصولاتي بوده که کاربران بايد آن را از ابتدا خريداري مي‌کردند، که اصطلاحا به آن پريميوم گفته مي‌شود، در حالي که حدود 640 ميليارد ريال فروش درون‌برنامه‌اي براي اپليکيشن و بازي بوده است.

کريمي با بيان اينکه وقتي درباره برنامه با پرداخت درون‌برنامه‌اي صحبت مي‌کنيم به معناي آنلاين بودن آن برنامه است، افزود: اين موضوع به اين علت است که مخاطب ترجيح مي‌دهد همان ابتدا پول يک محصول را ندهد، بلکه آن را به صورت رايگان دانلود کند و در طول بازي هزينه بپردازد. براي چنين بازي‌هايي نيازمند سرور و ارتباط آنلاين است که گواه همين موضوع و افزايش بازي‌هاي آنلاين بر اثر افزايش پهناي باند نيز هست.

وي با اشاره به آمار گيمرهاي ايراني بيان کرد: گيمرها کساني هستند که در روز حداقل 70 دقيقه بازي مي‌کنند. از 18 ميليون گيمر در سال 1392 به 23 ميليون در سال 1394 رسيديم. رشد اينترنت و افزايش پهناي باند دسترسي مردم را به اين بازي‌ها بيشتر فراهم کرد، زيرا پيش از اين در صورتي که براي بازي‌هاي آنلاين نياز به دسترسي اينترنت وجود داشت در منازل و ساير مکان‌ها اينترنت پرسرعت فراهم نبود و کاربران محدود به بازي‌هاي پريميوم بودند.

رييس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در ادامه خاطرنشان کرد: با توسعه اينترنت کاربران مي‌توانستند در لحظه به اينترنت متصل شوند و بدين ترتيب بازي فريميوم توسعه پيدا کرد. مردم به خاطر پرداخت درون‌برنامه‌اي به بازي فريميوم اقبال بيشتري دارند، زيرا ابتدا آن را مجاني دانلود مي‌کنند و بعد در بازي پول مي‌پردازند. آمار چندبرابري بازي‌هاي فريميوم نسبت به پريميوم نيز گواه اين است که اقبال مردم به اين سمت بيشتر است. 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو