دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بر اساس گزارش مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور؛

مبین نت باز هم در جمع سرویس دهنده های برتر قرار گرفت

مبين نت

سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷:۰۰


شرکت های برتر اینترنتی در اردیبهشت ماه 90 از لحاظ ارایه سرعت و کیفیت واقعی اینترنتی که به کاربران ارایه می دهند در دو گروه ارایه دهندگان سرعت کمتر از 512 کیلوبیت بر ثانیه و سرعت 512 کیلوبیت تا دو مگابیت بر ثانیه مشخص شدند.

وایمکس نیوز - مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور با راه اندازی سرویس سنجش سرعت اینترنت، هر ماه شرکت های برتر ارایه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران ارزیابی می کند و در این زمینه از کاربران کمک می گیرد. به این معنی که کاربران اینترنت می توانند برای اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت که در سایت اینترنتی متما به نشانی www.matma.ir قابل دانلود است استفاده کنند.
در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمان بندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند که سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

 

سرویس دهندگان برتر اینترنتی برای سرعت کمتر از 512

براساس این گزارش، جدول شرکت های ارایه دهنده اینترنت دایل آپ، ADSL و وایمکس نشان می دهد که استقبال کاربران از تست سنجش سرعت اینترنت نسبت به ماه های گذشته در حال افزایش است و شرکت های جدیدی نیز به لیست این شرکت ها اضافه شده اند. براین اساس مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور در این جداول رده بندی، شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی را به دو بخش اینترنت با سرعت کمتر از 512 کیلوبیت بر ثانیه و اینترنت با سرعت 512 کیلوبیت تا حداکثر 2 مگابیت بر ثانیه تفکیک کرده که در بخش سرویس دهنده های با سرعت کمتر از 512 کیلوبیت بر ثانیه شرکت های شاتل، آریا سپهر، ارتباطات مبین نت و پارس آنلاین و افرانت در بازه زمانی 1 تا 8 صبح برترین شرکت ها بودند.
همچنین در بازه زمانی 8 صبح تا 4 بعدازظهر که بیشترین زمان استفاده کاربران ایرانی از اینترنت محسوب می شود شرکت های شاتل، پارس آنلاین، پیشگامان توسعه ارتباطات، ارتباطات مبین نت، آریا سپهر، توسعه رسان پاسارگاد، عصر انتقال داده ها، فن آوا، اندیشه خزر و نداگستر صبا به ترتیب رتبه برترین ها را کسب کرده اند.
در همین حال شرکت های شاتل، پیشگامان توسعه ارتباطات، ارتباطات مبین نت، عصر انتقال داده ها، ارتباطات فن آوا، داتک، پارس آنلاین، نداگستر صبا و افرانت نیز شرکت های برتر اینترنتی برای بازه زمانی 4 بعدازظهر تا 12 شب بودند.
 

سرویس دهندگان برتر اینترنتی برای سرعت بیشتر از 512
به گزارش وایمکس نیوز، طبق جدول رده بندی شرکت های اینترنتی برای ارایه سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه تا دو مگابیت بر ثانیه، شرکت های پارس آنلاین، شبکه ارتباط شبدیز، شاتل، توسعه رسان پاسارگاد، نداگستر صبا و پردیس در بازه زمانی ساعات 1 تا 8 صبح برترین شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت در اردیبهشت ماه بوده اند که شرکت پردیس برای اولین بار در این رده بندی قرار گرفته است.
در همین حال شبکه ارتباط شبدیز، پارس آنلاین، شاتل، عصر انتقال داده ها، توسعه رسان پاسارگاد، پیشگامان توسعه ارتباطات، رسپینا، نداگستر صبا، ارتباطات فن آوا و ارتباطات مبین نت سرویس دهنده های برتر اینترنت پرسرعت در بازه زمانی 8 صبح تا 4 بعدازظهر و شاتل، پارس آنلاین، عصر انتقال داده ها، شبکه ارتباط شبدیز، توسعه رسان پاسارگاد، نداگستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات و ارتباطات فن آوا نیز در بازه زمانی 4 بعدازظهر تا 12 شب در اردیبهشت ماه بودند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو