دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جوان گرايي در وزارت ارتباطات درست ترين و به جاترين جوانگرايي در نظام است

حجت الاسلام سيد حسن خميني

سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰:۰۰


حجت الاسلام سيد حسن خميني در ديدار خانواده ارتباطات کشور گفت : جوانگرايي در وزارت ارتباطات درست ترين و به جاترين جوانگرايي در نظام است.

وايمکس نيوز- حجت الاسلام حسن خميني در مراسم ميثاق خانواده ارتباطات کشور با امام راحل با اشاره به اينکه هر زمان و عصري به نامي شهره است ، گفت :  عصر امروز نيز به عصر ارتباطات شهرت يافته است و بعدها نيز اين مقطع را نيز به همين نام مي شناسند.

سيدحسن خميني با بيان اينکه اين فضا به گونه اي است که نسل هاي آن 5 ساله تغيير مي کند، تصريح کرد: سرعت ورود نسل هاي جديد در اين حوزه طوري است که نسل هاي قبلي امکان کار با نسل هاي جديد را ندارد.

وي جوانگرايي در وزارت ارتباطات را درست ترين و به جاترين جوانگرايي در نظام عنوان کرد.

نوه امام خميني  با ذکر مثال هايي از گذشته هاي دور اشاره به نحوه ارسال اخبار و مطالب در آن زمان، تاکيد کرد: امروز روزگاري است که قبل از شنيدن خبر آن را مي بينيم.

سيد حسن خميني با بيان اينکه هر پديده اي لوازم خود را دارد، افزود : هر ساخته  انساني يک بعد منفي و يک بعد مثبت دارد و بايد جامعه را براي استفاده از ابعاد مثبت آن به تربيت سالم برسانيم.

وي تصريح کرد: در برخي مواقع به دليل آشنا نبودن با اين پديده هاي جديد مانند ابتداي ورود تلويزيون ، راديو و يا صنعت چاپ به کشور، امکان دارد منافع منفي آن بيشترا زمنافع مثبت باشد .

سيد حسن خميني با تاکيد بر اينکه اينترنت و فضاي وب لازمه قهري روزگار ما است ، افزود : بايد از ضررهاي و مفاسد اين فضا ممانعت کنيم و از مزاياي خوب فضاي مجازي انتفاع ببريم که بزرگترين انتفاع اين موقعيت ايجاد فضاي آزاد اطلاع رساني است که دواي درد روزگار جامعه ما است .

وي با اشاره به اينکه بهترين کنترل ، کنترل غير رسمي است، افزود: هيچ ابزاري غير از رسانه، مردم و افکار عمومي براي مبارزه با فساد کارايي ندارد و بزرگترين عاملي که جامعه و مردم را از سمت فساد دور مي کند افکار عمومي و رسانه است.

وي با تاکيد بر اينکه فساد در هيچ رده اي در کشور پذيرفته نيست، گفت : هيچ کسي نبايد از نگاه تيزبين جامعه به دور باشد و نخستين شرط جامعه اسلامي اين است که جلوي فساد گرفته شود و در برخورد با آن با هيچ کسي تعارف نداشته باشيم.

سيد حسن خميني تصريح کرد: نسبت به فساد بايد حساسيت داشته باشيم و اين حساسيت در فضاي مجازي و شبکه جهاني وجود دارد و کارکرد خوب اين مجموعه است.

وي با بيان اينکه با زيرساخت هاي فراهم شده همه داراي رسانه هستند، گفت : با اين امکان هر کسي مي تواند توليد فکر ، خبر و انتقاد کند که شايد تلخي هايي هم داشته باشد اما نتيجه آن مثبت است.

سيد حسن خميني بزرگترين رسانه را ارتباطات عنوان کرد و اظهار داشت: اگر شعار ما مقابله با فساد است، توجه به افکار عمومي را بسط دهيم و به خرد جامعه و مردم اعتماد داشته باشيم.

وي با اشاره به اعتماد امام راحل به مردم، خاطر نشان کرد : بزرگترين درسي که مي توانيم از امام بگيريم اين است که به فهم مردم اعتماد داشته باشيم.

سيد حسن خميني به خدمات دهندگان در حوزه ارتباطات نيز توصيه کرد طوري عمل کنيد که مردم به خدمات دهندگان در اين حوزه اعتماد کرده و احساس کنند که اطلاعات شخصي آنها امنيت دارد ، بنابراين  پاسدار حرمت هاي آنان باشيد.

وي با اشاره به صحبت هاي چند روز گذشته وزير ارتباطات در زمينه کاهش تعرفه خدمات هم گفت : کاهش نرخ خدمات کار درستي است و مردم احساس مي کنند که با کمترين هزينه به اين امکانات دسترسي دارند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو