دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام آمادگي وزارت ارتباطات براي همکاري در پروژه هاي مشترک اپسکو

اپسکو

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ديدار دبيرکل اپسکو ، براي همکاري در پروژه هاي مشترک اين سازمان اعلام آمادگي کرد.

وايمکس نيوز- مهندس محمد جواد آذري جهرمي در ديدار با دکتر ژين جون لي دبير کل سازمان همکاري هاي فضايي آسيا و اقيانوسيه ( اپسکو) با اشاره به همکاري هاي دو جانبه ايران و اپسکو ، گفت : ايران از ابتداي تاسيس اين نهاد بين المللي با عضويت در اين سازمان حضور فعالي داشته و برنامه ما ادامه حضور فعالانه در اپسکو است.

وي با اشاره به فعاليت اپسکو در اشتراک گذاري اطلاعات و داده ، افزود : تلاش اپسکو براي اشتراک گذاري و تعليم گروه هاي مختلف در کشورها  بسيار ارزشمند است و نقش مهمي درفعاليت هاي علمي و آموزشي کشور هاي عضو دارد.

مهندس آذري جهرمي با بيان اينکه ، فناوري اطلاعات بر مبناي اشتراک گذاري سرويس ها است ، اظهار داشت : اينکه کشورهاي منطقه بخصوص کشورهايي که از ايران تا چين ادامه دارد در يک تعهد بين المللي منابع خود را به اشتراک مي گذارند ارزشمند است .

وزير ارتباطات تصريح کرد: اين کار باعث صرفه جويي در هزينه ها و افزايش اطلاعات کشورها نسبت به اطراف خود مي شود و ايران بر روي چنين ظرفيتي حساب ويژه اي باز مي کند و آمادگي داريم که پروژه هاي خود را مبتني بر اين همکاري بين المللي توسعه دهيم.

وي افزود : ما آماده هستيم با پيوستن به پروژه APOSOS  ( سامانه پايش اپتيکي فضا)   امنيت فضايي کشور خود را افزايش دهيم و با اين پروژه ماهواره ها و اجرام فضايي که با امواج فرکانسي قابل پايش نيستند را بتوانيم رصد کنيم .

مهندس آذري جهرمي  تاکيد کرد : با شرايط ويژه اي که کشورهاي همسايه و منطقه ما دارند ، اشتراک گذاري اطلاعات و پوشش کامل نسبت به فضاي بالاي کشور براي ما اهميت دارد البته در اين پروژه تلسکوپي در ايران نصب شده است و اطلاعات را دريافت و ارسال کرده و همچنين ازاطلاعات کشورهاي ديگر نيز استفاده مي کنيم .

وي به پروژه DSSP ( پلتفرم اشتراک داده ها ) اشاره کرد و گفت : اين پروژه يکي از برنامه هاي پيشرفته اي است که باعث ذخيره منابع مالي مي شود و به بهبود زندگي مردم و به طور خاص در حوادثي مانند زمين لرزه و سيل کمک مي کند و براي کشورهاي عضو اپسکو که درسوانح طبيعي سهم بيشتري در دنيا دارند ، بسيار مهم است.

وزير ارتباطات تاکيد کرد : ايران آمادگي دارد در اين دو پروژه به صورت خاص همکاري کند و در سايه همکاري بين کشورهاي دوست به يک شرايط مناسب تري در اين حوزه برسيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو