یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهندس آذری جهرمی مطرح کرد :

حمایت وزارت ارتباطات از صنعت بازی های رایانه ای در کشور

صنعت بازي هاي رايانه اي

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹:۰۰


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در سومین مسابقات بازی های رایانه ای ایران ، با اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای از تلاش برای بهبود شبکه ارتباطی کشور برای تقویت این حوزه خبر داد.

وایمکس نیوز- مهندس آذری جهرمی با حضور در سومین مسابقات بازی های رایانه ای ایران در سخنانی با اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای در دنیا ، گفت : به دلیل توجه جوانان به بازی های رایانه ای باید از این حوزه حمایت کرد و تسهیلاتی برای آن فراهم شود.
 
وی تاکید کرد : جوانان در این حوزه می توانند در دنیا برای کشور افتخار آفرینی کنند .
 
وزیر ارتباطات درباره تولید بازی های ایرانی نیز افزود : خوشحال می شویم بازی هایی در ایران تولید شود که در کشور های دیگر هم از آن استفاده کنند و ما فقط استفاده کننده بازی های خارجی نباشیم.
 
مهندس آذری جهرمی تصریح کرد : برای حمایت از تولید این بازی ها با همکاری بنیاد بازی های رایانه ای تسهیلاتی در نظر گرفته می شود .
 
وی افزود : در وزارت ارتباطات در طراحی شبکه به لایه ای بالایی که مورد نیاز کاربران است توجه می شود و شبکه با توجه به نیاز کاربران آن طراحی می شود.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز بازی های آنلاین  طبق استاندارد ها نباید بیش از 100 میلی ثانیه تاخیر داشته باشد، گفت : اما در برخی بازی ها به دلیل فاصله بسیار کاربر با سرور در ایران تا 400 میلی ثانیه تاخیر وجود دارد و با چنین درخواستی که برای بازی های رایانه ای وجود دارد ما هم باید شبکه خود را مطابق با این نیاز طراحی کنیم و این کار در برنامه ما در وزارت ارتباطات دیده شده است.
 
مهندس آذری جهرمی تاکید کرد : با این کار بزرگترین امکان برای فعالان این حوزه ایجاد می شود که بتوانند در بازی های آنلاین بین المللی شرکت داشته باشند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان فینال سومین دوره مسابقات بازی های رایانه ای ، کاپ قهرمانی را به برنده این دوره از مسابقات اهدا کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو