پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان نصر مامور يافتن راهکار مشکلات شرکتهاي ارتباطي شد

ناصرعلي سعادت

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ماموريت يافتن راه‌حل عملياتي براي حل مشکلات و مسائل شرکت‌هاي دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت (Servco) را به سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور سپرد.

وايمکس نيوز- ناصرعلي سعادت - رئيس سازمان نصر - با اعلام اين خبر، افزود: در همين راستا نشست شناسايي و بررسي مشکلات شرکت‌هاي دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت Servco در دبيرخانه سازمان برگزار شد. سازمان موظف است نتايج حاصل از اين نشست‌ها را به‌صورت راهکارهاي عملياتي براي حل اين مشکلات به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ارائه کند.

سعادت با ابراز خوشحالي از اينکه روند رسيدگي به امور در مسير درست خود قرار دارد و گفت: اکنون به‌صورت واقعي کار مردم به دست مردم در حال رسيدگي است و اين روال، نمود واقعي اجراي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي است.

رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور، افزود: پيرو مسائل و مشکلاتي که گروهي از شرکت‌هاي دارنده پروانه Servco به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اعلام کردند، وزير نيز رسيدگي به اين مشکلات و يافتن راه‌حل عملياتي را بر عهده سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور نهاده است. سازمان نيز به دنبال پيشنهاد راه‌حلي است که علاوه بر حفظ نظام رتبه‌بندي، تداوم حيات اين گروه از شرکت‌ها را نيز تضمين کند و طبق برنامه ششم توسعه منجر به رشد دو و نيم برابري حجم بازار در اقتصاد کشورمان شود.

در اين نشست که با حضور شرکت‌هاي دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت از استان‌هايي مانند تهران، اصفهان، خوزستان، کرمان، خراسان رضوي، سمنان و غيره برگزار شد و مسائلي مانند تعيين کف قيمت براي ديتاي موبايل که موجب رکود بازار ارتباطات ثابت‌شده است، ايجاد الزام براي شرکت‌هاي دارنده  شبکه LTE و FCP ، عقد قرارداد عمده‌فروشي با شرکت‌هاي دارنده پروانه TDLTE و غيره موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در پايان سعادت با ابراز اميدواري از روند رسيدگي به مسائل صنف، افزود: تعاملات خوبي با دارندگان پروانه‌هاي FCP و Servco ها، مخابرات و اپراتورها در حال انجام است و در تلاش هستيم تا اين تعاملات را به ديگر بخش‌هاي صنعت نيز تسري دهيم تا سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور پنجره ارتباطي ميان بدنه صنف و دولت براي رفع مسائل صنعت فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور باشد.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو