یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمات ويژه و رايگان ICT در ايام اربعين

اربعين

یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰


مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ايلام با اشاره به افزايش چندين برابري جمعيت اين مناطق در ايام منتهي به اربعين از خدمات ويژه و رايگان ارتباطاتي و اطلاعاتي به زائران خبر داد.

وايمکس نيوز- عباس بيرامي  - مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ايلام ، با اشاره به خيل عظيم زائران مراسم اربعين در مرزهاي استان ايلام و شهر مهران، اظهار کرد: شهر مهران حدود 15 هزار نفر جمعيت دارد که در ايام اربعين اين جمعيت به حدود 200 هزار نفر افزايش پيدا مي‌کند که بايد متناسب با آن امکانات ارتباطي را ارتقاء دهيم. در اربعين امسال پيش بيني مي‌شود در حدود 10 درصد افزايش پيدا کند که در همين راستا رايزني‌هاي اوليه با اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل، رايتل، شرکت مخابرات، پست و پست بانک براي خدمات رساني بهتر در اين ايام انجام شده است.

وي شرحي از اقدامات اپراتورهاي مختلف براي مراسم اربعين را بيان کرد و گفت: تا امروز همراه اول در سطح استان 20 سايت را به 4.5G ارتقاء داده است همچنين سه سايت 4.5G در دهلران و چهار سايت GPS در مهران و پايانه‌هاي مرزي و نقاط پرترافيک نصب کرده و در مجموع 12 سايت را فعال کرده است.

بيرامي همچنين درباره اقدامات اپراتور ايرانسل براي مراسم اربعين، بيان کرد: ايرانسل هفت سايت 2G، 3G و 4G در مرز مهران و پايانه‌هاي مرزي مستقر کرده است و همچنين شش سايت ديگر در مسير ايلام تا مهران را نيز ارتقاء ظرفيت داده و ظرفيت خود را در مناطق مرزي نيز گسترش داده است.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ايلام با بيان اين که کليه اپراتورها اعم از همراه اول، ايرانسل و رايتل خدمات جانبي خود را در مراکز مرزي به صورت رايگان خواهند داشت، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زيرساخت همه پهناي باند لازم را براي اپراتورها تامين کرده است به علاوه همچنين چهار گيگابايت ترافيک اضافي را در مرز مهران برقرار کرده تا اگر حجم ترافيک بالا برود آن را به اپراتورها واگذار کند.

وي در ادامه با اشاره به خدمات دفاتر پستي و پست بانک‌ها در پايانه‌هاي مرزي اظهار کرد: هم‌اکنون هشت دستگاه عابربانک براي ارائه‌ي خدمات غيرنقدي به زائرين و همچنين هشت دستگاه ديگر نيز توسط وزارت ارتباطات در مسيرهاي زائرين نصب شده است.

بيرامي در پايان با اشاره به تاکيدات وزير ارتباطات براي خدمات‌رساني هرچه بيشتر به زائران، اظهار کرد: شرکت ملي پست براي حمل نذورات و اشياء گمشده در منطقه حضور فعال خواهد داشت. به علاوه پژوهشگاه فضايي براي نصب بالن‌هاي استراتسفر خود، مکان‌يابي‌هاي لازم را انجام داده است.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو