یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل ارتباطي در ايام اربعين نداريم

جهرمي

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در ايام اربعين مشکل ارتباطي خاصي براي زائران نداريم و خوشبختانه شرايط خوبي فراهم شده است.

وايمکس نيوز- محمد جواد آذري جهرمي در حاشيه مراسم افتتاح پروژه سيماک (سيستم يکپارچه مديريت املاک کشور) در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر به استان خوزستان به دو بخش تقسيم مي شود. بررسي آمادگي ارتباطات استان براي ارائه خدمات به زائران در ايام اربعين بود که در اين زمينه از مرز شلمچه بازديدي انجام گرفت و خدمات ارتباطي و زيرساختي در اين مرز را بازديد کرديم.

وي افزود: در ايام اربعين مشکل ارتباطي خاصي براي زائران نداريم و خوشبختانه شرايط خوبي فراهم شده است. با توجه به سيستم هاي طراحي شده در بحث زيرساخت هاي ارتباطي در مرزها از سه سال گذشته تاکنون، ظرفيت هاي استان سه برابر شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: در مرز شلمچه اقدامات ساير دستگاه‌ها را نيز بازديد کرديم و شاهد هستيم که اقدامات بسيار خوبي توسط ساير دستگاه‌ها نيز انجام گرفته است. خدماتي که در حوزه پارکينگ، موکب هاي ايجاد شده و مديريت انتظامي و مديريتي مرز اجرايي شده، بسيار مطلوب است تا زائران براي رفتن به گردهمايي بزرگ اربعين هيچ مشکلي نداشته باشند.

آذري جهرمي ادامه داد: صبح ديروز خط توليد تبلت در کارخانه جي ال ايکس افتتاح شد. اين کارخانه توليدکننده بومي تجهيزات گوشي و تبلت است که در طرح اينترنت و کودک وزارت ارتباطات همکاري مي‌کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: امروز يکي از اپراتورهاي کشور سفارش ساخت 500 هزار دستگاه تبلت مخصوص کودکان را به ارزش 100 ميليارد تومان به اين شرکت ارائه کرد و در اين زمينه تفاهم نامه ميان هر دو منعقد شد.

آذري جهرمي اظهار کرد: اين شرکت در ابتداي تاسيس خود حدود 2 هزار نفر نيروي کار داشته اما 90 درصد از اين افراد به دليل اينکه خط توليد کارخانه از کار خارج شده است تعديل شده‌اند اما خوشبختانه با امضاي اين تفاهم نامه اين نيروها مجددا به کار بازگردانده مي‌شوند.

وي با بيان اينکه در راستاي اقتصاد مقاومتي سهم بيشتري از توليدات سخت افزاري را در داخل کشور خواهيم داشت، عنوان کرد: اين مساله يک دستاورد مهم در کشور است و اميدواريم اين تفاهم‌نامه‌اي که امروز منعقد شد ادامه پيدا کند و بخش دوم آن نيز تکميل شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد: ديروز همچنين پروژه سيماک را در اهواز راه‌اندازي کرديم که يکي از تکاليف و زيرساخت‌هاي اصلي دولت الکترونيکي است. اين طرح ارتباطات ميان دستگاه‌هاي مختلف را تسهيل و به مديريت واحد املاک کشور کمک شاياني مي‌کند.

آذري جهرمي خاطرنشان کرد: اين طرح نقش بسيار موثري در مقابله با فساد و تسهيل سرويس‌هاي مورد نياز مردم دارد. پروژه سيماک جزو تکاليف قانوني وزارت ارتباطات است و ميان استان‌هاي مختلف تقسيم بندي شده است.

منبع:ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو