شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

عدم هماهنگي عراق براي ارايه واي فاي رايگان در مسير نجف تا کربلا

اسماعيل رادکاني

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰


مسوول کميته ارتقاي کيفيت ارتباطات عتبات عاليات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از عدم همکاري دولت و اپراتورهاي عراق براي ارايه سرويس واي فاي در مسير نجف به کربلا خبرداد و گفت : اپراتورهاي ايراني تعرفه هاي ديتا و رومينگ خود را تا 60 درصد کاهش دادند.

وايمکس نيوز- مهندس اسماعيل رادکاني مسوول کميته ارتقاي کيفيت ارتباطات عتبات عاليات درباره وضعيت ارتباطات در مسير نجف به کربلا، گفت: با تمام تلاش هاي انجام شده و به رغم هماهنگي انجام شده با اپراتورهاي عراقي براي ارايه سرويس واي فاي رايگان در مسير نجف به کربلا ، تا اين لحظه اپراتورهاي عراقي براي ارايه اين سرويس نتوانسته اند مجوز لازم را از دولت عراق بگيرند و جواب مثبتي ارايه نکردند.

وي تصريح کرد: اين در صورتي است که با تعامل اپراتورهاي عراقي در شهر نجف و کربلا و کاظمين اين سرويس ارايه شده است.

رادکاني با اشاره به اينکه اپراتورهاي ايراني براي ارايه واي فاي رايگان در مسير نجف به کربلا تجهيزات خود را نيز به اين کشور ارسال کردند، تاکيد داشت: حتي اپراتورهاي ايراني درخواست داشتند تجهيزات ارايه سرويس واي فاي را به صورت رايگان به عراق ارسال کنند و اپراتورهاي عراقي با اين تجهيزات ارايه سرويس کنند که مورد قبول واقع نشد و متاسفانه تجهيزات در حال نصب توسط دولت عراق پلمپ شده و به همين صورت باقي مانده است.

وي افزود: اپراتورهاي ايراني و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از ماه هاي گذشته براي ارايه سرويس بهتر به زائرين اربعين تمام تلاش خود را انجام داده اند، اما اکنون با عدم هماهنگي دولت عراق و اپراتورهاي اين کشور مواجه شدند.

مسوول کميته ارتقاي کيفيت ارتباطات عتبات عاليات در ادامه اين گفتگو گزارشي از وضعيت ارتباطي مسير زوار اربعين ارايه کرد و گفت: ظرفيت ارتباطات در حوزه ديتا و صوت دو برابر شده و ما مشکلي از بابت ارايه اين سرويس ها به زوار در مسير نداريم.

وي تصريح کرد: اپراتورهاي ايراني تعرفه هاي ديتا و رومينگ خود را تا 60 درصد کاهش دادند .

رادکاني از تبادل بيش از 4 ميليون دقيقه ترافيک بين ايران و عراق در روز گذشته  13 آبان ، خبر داد و تاکيد کرد: از هفته گذشته  تاکنون، بيش از 20 ميليون دقيقه مکالمه ميان ايران و عراق مبادله شده است و  ما هيچ مشکلي از بابت ارتباطات و ديتا نداريم.

وي افزود: به دليل اينکه اپراتورهاي عراقي در صورت شلوغي شبکه، سيم کارت هاي خود را در اولويت قرار مي دهند، اگر زائرين با سيم کارت هاي خود دچار مشکلي شدند ؛ مي توانند از سيم کارت هاي عراقي استفاده کنند.

مسوول کميته ارتقاي کيفيت ارتباطات عتبات عاليات، از رصد 24 ساعته ارتباطات در اين ايام بين ايران و عراق خبر داد و افزود: شرکت ارتباطات زيرساخت به صورت شبانه روزي براي رسيدگي به مشکلات و مسايل مربوط به اين حوزه با اپراتورهاي ايراني در حال پايش کيفيت ارتباطات و رفع مشکلات احتمالي است .

وي از زوار اربعين خواست در صورت مواجه با مشکل ارتباطي به نمايندگان اپراتورها در مسير مراجعه کنند و يا با امور مشترکين اين اپراتورها و يا با شماره 195 وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، تماس گيرند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو