سه شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۴

توافق شرکت‌هاي محتوايي و اينترنتي براي رايگان شدن سرويس‌ها

اينترنت

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳:۰۰


گاهي سرويس‌هاي محتوايي در ابتداي کار براي جا انداختن سرويس و ترغيب کاربران، ترافيک دسترسي را براي کاربر رايگان مي‌کنند که در واقع سوبسيد مي‌دهند و ضرر مي‌کنند، در اين روش توافق شرکت اينترنتي و شرکت محتوايي همواره مورد سؤال‌ است.

وايمکس نيوز- در بازار خدمات محتوايي گاهي ديده مي‌شود کسب و کارها در آغاز به کار براي جا انداختن سرويس و ترغيب کاربران به استفاده، ترافيک استفاده از سرويس‌ را براي کاربران رايگان مي کنند.

اين سرويس‌دهنده‌هاي محتوايي در هماهنگي با ارائه دهندگان اينترنت از جمله اپراتورهاي ارتباط‌هاي ثابت (FCPها) و اپراتورهاي تلفن همراه مقرر مي‌کنند که هنگامي که کاربر از آن سرويس محتوايي استفاده مي‌کند شرکت‌ اينترنتي ترافيک استفاده شده را از ترافيک کاربر کسر  نکند تا به تعبيري استفاده از سرويس براي کاربر رايگان تمام شود.

در اين زمان، سرويس‌دهنده محتوا به کاربران سوبسيد مي‌دهد و در واقع ضرر مي‌کند. به طور معمول نيز سرويس‌هاي محتوايي تا رسيدن به ميزاني از کاربر ضررده هستند و پس از عبور از اين مرز حداقلي، به سوددهي مي‌رسند.

در اين روش، نوع توافق شرکت اينترنتي و شرکت محتوايي که باعث ارائه سوبسيد در ارائه سرويس مي شود همواره مورد سؤال‌ و ابهام‌ است.

در اين روش توافقي با مدل‌هاي متعدد بين سرويس‌دهنده محتوا و سرويس‌دهنده اينترنت برقرار است. در بسياري از اين توافق‌ها، شرکت محتوايي بابت مصرف هر گيگ توسط کاربران به شرکت اينترنتي هزينه پرداخت مي کند که براي مثال به گفته يک ارائه دهنده سرويس خدمات ذخيره سازي ابري معمولا در اين روش شرکت‌‌هاي محتوايي بابت هر گيگ 800 تومان به شرکت‌هاي اينترنتي طرف قرارداد مي‌پردازند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو