سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع انحصار مخابرات بر ارائه خطوط فيبر ONU

محمدجواد آذري جهرمي

یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتشار توئيتي از رفع انحصار ارائه خطوط ONU و PCM خبر داد؛ خطوطي که تا پيش از اين فقط در انحصار شرکت مخابرات بود.

وايمکس نيوز- امروزه و با گسترش استفاده از خدمات اينترنتي؛ شهروندان مايلند تا متناسب با نيازهاي متفاوتي که دارند خدمات اينترنتي متفاوتي هم دريافت کنند، ضمن اينکه علاوه بر کيفيت، قيمت آن هم برايشان به صرفه باشد. اين شرايط تنها با وجود يک بازار رقابتي در عرصه اينترنت مي تواند به وجود بيايد؛ به اين صورت که شرکت هاي ارائه دهنده اينترنت مجاز باشند تا به همه حوزه هاي ارائه خدمات اينترنتي ورود پيدا کنند. يکي از اين حوزه که تا پيش از اين در انحصار شرکت مخابرات بود حوزه خطوط فيبر يا ONU و PCM ها بود که مطابق با گفته هاي وزير ارتباطات ظاهرا رفع انحصار شده است.

محمدجواد آذري جهرمي _وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات_ روز گذشته (4 آذر 1396) با انتشار توئيتي در صفحه توئيتر خود از رفع انحصار فروش اينترنت توسط شرکت مخابرات ايران بر روي خطوط PCM و ONU خبر داد و نوشت: مديرعامل مخابرات ايران امروز خبر رفع انحصار فروش اينترنت براي خطوط پي ام سي و او ان يو و اجراي بخشي از مصوبه 253 کميسيون تنظيم مقررات را اعلام کرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين خاطر نشان کرد: در سابق مشترکين اين خطوط تنها قابليت دريافت سرويس از مخابرات ايران را داشتند و اکنون امکان ارائه سرويس براي ساير شرکت ها نيز فراهم شده است

 

تا پيش از اين و در جريان اعلام خبر تصويب مدل غيرحجمي تعرفه‌هاي اينترنت توسط وزير ارتباطات بسياري از کاربران به انحصار شرکت مخابرات در ارائه خطوط فيبر نوري اعتراض کرده بودند که آذري جهرمي آنها را به بردباري و صبر بيشتر در اين مورد دعوت کرد؛ مساله‌اي که حالا و با اعلام اين خبر توسط آذري جهرمي به نظر مي رسد که رفع شده باشد.

در خطوط PCM مخابرات با استفاده از روشي به‌نام مدولاسيون کد پالس (Pulse Code Modulation)، ظرفيت هر کابل خود را به چندين خط تلفن ثابت اختصاص مي‌دهد و خطوط فيبر يا ONU (مخفف عبارت Optical Network Unit) که در آن مخابرات از رشته‌هاي فيبر نوري براي توزيع خط تلفن به کاربران بسيار زيادي استفاده مي‌کند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو