پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزير ارتباطات خواستار شد؛

همکاري شرکتهاي توزيع برق در اجراي پروژه فيبرنوري منازل

فيبرنوري

یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴:۰۰


وزير ارتباطات خواستار همکاري شرکتهاي توزيع برق در تسريع اجراي پروژه توسعه شبکه دسترسي فيبرنوري منازل و ارائه اينترنت ?? مگابيتي به ?? درصد خانواده ها تا پايان برنامه ششم شد.

وايمکس نيوز- جلسه مشترک وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات و نيرو با هدف بررسي وضعيت تهيه سند تحول ديجيتال در حوزه نيرو و نيز مديريت مصرف انرژي در کشور با استفاده از ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.

محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين جلسه با بيان اينکه براساس برنامه ششم بايد پهناي باند 20 مگابيت برثانيه را به 80 درصد خانوار ايراني برسانيم، گفت: بدين منظور توسعه فيبرنوري بايد به سرعت انجام شود و همکاري حوزه ارتباطات با شرکت هاي توزيع برق مي تواند اين سرعت را بيشتر کند.

وي استفاده از شبکه هاي موجود توزيع برق براي توسعه دسترسي مردم به ارتباطات پرسرعت را بسيار موثر دانست و افزود: استفاده از شبکه هاي موجود توزيع برق هم به ما کمک مي کند و هم به وزارت نيرو، چراکه اجراي طرح هوشمندسازي کنتورخواني در کاهش هزينه ها و سهولت بررسي ميزان مصرف مشترکان بسيار موثر است و از طرفي استفاده از شبکه برق، توسعه فيبرنوري را آسانتر مي کند.

آذري جهرمي با اشاره به اينکه هوشمندسازي شبکه برق قاعدتا بايد از مشترکان بزرگ يا پرمصرف شروع کرد، اظهار کرد: تجربه جهاني نشان داده که بيشترين مصرف برق را 5 درصد مشترکان دارند. بنابراين هوشمندسازي همين 5 درصد مي تواند کمک بزرگي به صرفه جويي انرژي کند.

وزير ارتباطات به کاهش حدود 50 درصدي مصرف آب در نتيجه اجراي طرح پايلوت هوشمندسازي مزارع در دشت مغان اشاره و تصريح کرد: استفاده از اينترنت و فناوري اطلاعات در شرايطي که نيازمند سازگاري با شرايط کم آبي هستيم راهکار بسيار مناسبي براي مديريت آب است.

در اين جلسه رضا اردکانيان وزير نيرو نيز با اشاره به لزوم همکاري دو وزارتخانه در سه حوزه استفاده از شبکه هاي يکديگر، مديريت هوشمند انرژي و مديريت هوشمند آب، از پيشنهاد تشکيل کميته مشترک استقبال کرد.

در پي موافقت وزير نيرو با تشکيل اين کميته، وزير ارتباطات محمد خوانساري رئيس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات را از سوي اين وزارتخانه براي کميته تهيه سند تحول ديجيتال در حوزه نيرو معرفي کرد.

منبع: مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو