جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارزيابي 350 شرکت در هفتمين جشنواره فاوا

جهانگرد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰:۰۰


دبير محتوايي هفتمين جشنواره فاوا از حضور 350 شرکت در هفتمين جشنواره فاوا خبر داد که 74 درصد آن از بخش خصوصي هستند.

وايمکس نيوز - نصراله جهانگرد معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و دبير محتوايي هفتمين جشنواره فاوا در مراسم معرفي برگزيدگان اين جشنواره با اشاره به اينکه مبادله پيام و ديتا بسيار فشرده و سريع شده است، افزود : اين سرعت نشان از اين است که تحولات به سرعت در حال وقوع است .

وي با اشاره به زمان تشکيل وزارت ارتباطات تا 2دهه گذشته، تصريح کرد :  تا اين زمان مبناي ارتباطات در کشور مبادله صوت بوده است که به تدريج موبايل و از 3 تا 4 سال گذشته نيز مبادله ديتا وارد شده است و هم اکنون هم با پلتفرم هاي نسل 3 و 4 مواجه هستيم.

جهانگرد تاکيد کرد: اين مسئله نشان دهنده تحولات بزرگي در فرآيند هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در آينده است و در آستانه يک دگرديسي بزرگ قرار داريم.

دبير محتوايي هفتمين جشنواره فاوا با بيان اينکه شعار اين دوره از جشنواره فناوري اطلاعات، کسب و کارخلاقانه و توليد دانش بنيان است، افزود :  حمايت از استعداد هاي برتر، گسترش فضاي تعامل بين فعالان فناوري اطلاعات، فرهنگ سازي و تحرک بيشتر با ايجاد رقابت از اهداف برگزاري اين جشنواره است .

وي با اعلام اينکه در حدود 350 شرکت در ارزيابي هفتمين دوره جشنواره فاوا حضور داشتند، اظهار کرد : در اين دوره 74 درصد شرکت هاي بخش خصوصي و يک چهارم شرکت کنندگان نيز از بخش هاي دولتي بودند که 24 نفر از نخبگان اين حوزه به عنوان داور وظيفه ارزيابي شرکت کنندگان را بر عهده داشتند.

معاون فناوري و نوآوري وزير ارتباطات به برگزاري جايزه ملي کيفيت در حوزه ICT  نيز اشاره کرد و افزود : برگزاري اين جايزه از اين دوره با هدايت سازمان ملي استاندارد به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات سپرده شده است .

وي با بيان اينکه در اين دوره جايزه کيفيت 16 شرکت حضور داشتند، گفت: اين شرکت ها در 7 محور و با 1200 ساعت کار ارزيابي شدند که از هزار امتياز، بهترين شرکت درنهايت 505 امتياز را دريافت کرده است .

دبير محتوايي جشنواره فاوا تصريح کرد : شرکت ها بايد امتياز هاي 500 به بالا  کسب کنند تا بتوانند در عرصه هاي جهاني و بين المللي حضور داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه تمام FCP  ها در اين ارزيابي حضور داشتند، تاکيد کرد : 70 درصد شرکت کنندگان در اين دوره جايزه کيفيت خصوصي و 30 درصد نيز از بخش دولتي حضور داشتند.

جهانگرد با بيان اينکه از ابتداي برگزاري جايزه کيفيت تاکنون حدود 150 شرکت جايزه کيفيت دريافت کرده اند، تصريح کرد: اما هيچ کدام از اين شرکت ها نتوانستند بعد از دريافت جايزه کيفيت در ابعاد ديگر و گام هاي بعدي نيز موفق به دريافت جايزه شوند که بايد در اين حوزه تلاش بيشتري انجام شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو