پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نسل چهارم شبکه‌هاي اينترنتي آسيب پذيرترند

4G

یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸:۰۰


نسل چهارم شبکه‌هاي اينترنتي امکان دسترسي هکرها به جاسوسي، رديابي و غيره را فراهم مي‌کند اما محققان امنيتي به اين نکته رسيده‌اند که سرورهاي نسل چهارم آسيب‌پذيرترند که اين امر موجب جاسوسي از تلفن کاربر شامل مکالمات، پيام‌ها، ارسال پيام جعلي از سمت کاربر، جعل موقعيت دستگاه و حتي قطع ارتباطات بصورت آنلاين مي‌شود.

وايمکس نيوز- اينترنت نسل چهارم به هکرها اجازه مي‌دهد ابزار هک شبکه را فراهم و از افراد جاسوسي کنند. اين را يک مقاله تحقيقاتي که اخيرا توسط محققان در دانشگاه Purdue و Lowa منتشر شده نشان مي‌دهد و بر اساس آن، ده‌ها حملات سايبري در مورد تکنولوژي ارتباطاتي داده‌هاي نسل چهارم در رابطه با دستگاه‌هاي موبايل و ترمينال‌هاي داده‌ها وجود دارد.

اين حملات با استفاده از نقطه ضعف‌هاي طراحي طي سه مرحله اينترنت 4G که به نام‌هاي پيوستن، گسستن، صفحه‌بندي صورت مي‌گيرد، برخلاف برخي تحقيقات پيشين، فقط حملات تئوريکي وجود ندارد. محققان از يک مدل سيستماتيکي استفاده مي‌کنند که برپايه روش رقابتي استوار است و به نام نگهبان يا بازرس نسل چهارم ناميده مي‌شود و قادر است هشت حمله از 10 حمله در نمونه آزمايشي استفاده از سيم‌کارت‌هاي چهار گروه از دستگاه‌هاي کاربري اپراتورهاي آمريکا را بررسي کند.

بر اساس اطلاعات سايت پليس فتا، از ميان حملات، محققان تعيين رله کردن حملات را به ويژه نگران کننده مي‌دانند زيرا به حمله کننده اجازه مي‌دهد که به اينترنت نسل چهارم G4 شود که مي‌تواند به شماره تلفن قربانيان بدون مجوز قانوني دسترسي پيدا کنند. اين حمله‌ها تنها به هکرها اجازه مي‌دهد که رمز بافت شبکه را شناسايي کنند و بتوانند پيام‌هايي که دريافت يا ارسال مي‌شوند، بخوانند بلکه شخصي را براي انجام جرم قاب کنند.

از سوي ديگر، ازطريق حمله مهاجم مي‌تواند هسته شبکه قرباني را آلوده (ويروسي) کند، بنابراين مي‌تواند وقوع جرم جعلي يا مدارک دروغين در هنگام انجام جرم ايجاد کند. گزارشي مبني بر حملات قابل توجه توسط محققان گزارش شده است که به حمله کنندگان اجازه مي‌دهد به اطلاعات عمده موقعيت قرباني دسترسي پيدا کند و بتواند سيستم کامپيوتري و شبکه را متوقف کند (DOS) و به ابزار و دستگاه حمله کند و آن را خارج از سرويس کند.

همچنين در استفاده از نسل چهارم اينترنت G4 ما بطور مستقيم حمله را متوجه مي‌شويم که متخاصم را قادر مي‌سازد به مجراي صفحه بندي وسايل دست يابد که نه تنها باعث متوقف شدن ورودي مثل مکالمه، و پيام به دستگاه مي‌شود بلکه باعث ايجاد پيام‌هاي دروغين مي‌گردد که به کاربرد چند گانه از جمله تقليل انرژي، فعاليت‌هاي پروفايل و... تاثير مي‌گذارد. استفاده از حملات ناگهاني، حمله‌کنندگان قادرند که يک هرج و مرج يا بي‌نظمي ساختگي با استفاده از پيام‌هاي اضطراري قلابي (دروغين) ايجاد کنند که باعث تهديد، اغتشاش بسياري از کاربران در يک منطقه مي‌شود.

آنچه که در مورد اين حملات مهم است اين است که اين امر مي‌تواند تا هزاران دلار استفاده از ابزارهاي کم‌هزينه موجود در بازار به نام USRP بينجامد. محققان هيچگونه برنامه‌اي براي ارائه راهکار يا تدبيري مبتني بر دليل در مورد اين حملات ندارند، مگر اينکه اين نقص يا نقطه ضعف کاملا قطع شود. اگرچه براي مقابله با اين حملات راهکارهايي وجود دارد اما محققان از بحث در مورد آن خودداري مي‌کنند.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو