دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذري جهرمي در برنامه گفت و گوي ويژه خبر مطرح کرد:

گزارش عملکرد هفت ماهه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت دوازدهم

جهرمي

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه طي هفت ماه گذشته ظرفيت ارتباطات بين الملل کشور دو برابر و ظرفيت ارتباطات داخلي سه برابر شد، گفت: با تغيير مدل تعرفه ها در مجموع شاهد رشد 16 درصد توليد محتوا در داخل کشور بوديم.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه ويژه گفت و گوي خبري به مناسبت روز جهاني ارتباطات، درباره عملکرد هفت ماهه اين وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در طول مدت هفت ماه گذشته موفق شديم پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه را دو برابر کنيم بطوريکه در ابتداي دولت دوازدهم 50 درصد شهرهاي ما پوشش نسل سوم و چهارم داشتند اما اکنون همه شهرها اين پوشش را دارند.
وي با اشاره به تعريف شاخص ارتباطات روستايي در قالب اينترنت، تلفن ثابت و تلفن همراه افزود: در ابتداي دولت دوازدهم معادل 35 درصد کل روستاها داراي ارتباطات کامل بودند که در اين مدت به رشد 57 درصدي در توسعه ارتباطات روستاها رسيديم.
آذري جهرمي با بيان اينکه موفق شديم بيش از 53هزار کيلومتر از جاده هاي کشور را تحت پوشش خدمات نسل سه و چهار ببريم که در نوروز امسال براي مردم قابل لمس بود، اظهار کرد: همچنين در برخي از شاخص هاي دولت الکترونيک ما رشد چهار برابري داشتيم مثل ميزان شاخص مشارکت در توسعه دولت الکترونيک که در ابتدا 4 درصد بود و امروز به 16 درصد رسيده که البته بايد به بالاي 60 درصد برسيم.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد از راه اندازي دولت همراه به عنوان يکي از مهمترين پروژه هاي دولت الکترونيک خبر داد و گفت: چهارشنبه گذشته از اپليکيشن دولت همراه رونمايي کرديم که از طريق کافه بازار و اپ استورهاي داخلي قابل دسترسي است که بر اين اساس ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصي مي شود تا ضمن ارتباط با دستگاه ها، همه اطلاعات را تجميع شده داشته باشيم. به عنوان مثال در حوزه وزارت ارتباطات وقتي وارد اپليکيشن مي شويد مشخصات تمام سيمکارت ها، خطوط ثابت و اشتراک هاي خود را مي توانيد ببينيد و قبوض آنرا پرداخت کنيد و يا تغيير نشاني ها را انجام دهيد.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکيد بر تکميل سرويس هاي ارايه شده در دولت همراه به لزوم پيوستن همه دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجراي پروژه هايي که در هفته ارتباطات افتتاح شد، ظرفيت ارتباطات بين الملل کشور دو برابر و ظرفيت ارتباطات داخلي از همان چيزي که از ابتدا تا الان ايجاد شده بود، سه برابر شد. به عبارتي از 6.4 ترابيت ظرفيت قابل استفاده از شبکه داخلي به ظرفيت 18.2 ترابيت رسيديم.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينکه در حوزه اينترنت نيز 1.2 ترابيت ظرفيت نصب شده بود که به 2.4 ترابيت ارتقا پيدا کرد، گفت: در اين مدت براساس مدل شبکه ملي اطلاعات و تعريف جديد مدل تعرفه ها، باعث شد با رشد چهاربرابري توليد محتوا بخصوص در حوزه محتواي صوتي و تصويري روبرو شويم که مجموعا محتواي داخلي نسبت به قبل رشد 40 درصدي و در مجموع 16 درصدي را داشت که عدد قابل توجهي است.
وي با اشاره به شکل گرفتن چهارچوب هايي براي حمايت از کسب و کارهاي نوپايي که در فضاي مجازي فعال هستند، افزود: با دستور رييس جمهوري کميته اي تشکيل شد و طرحي با نام طرح نوآفرين شامل کليه مشکلات کسب و کارهاي نوپا در حوزه هاي تامين منابع مالي، جذب مالي، بيمه، ماليات و مشکلات اينچنيني تدوين شد که انشااله چهارشنبه آينده مصوب مي شود که گام بزرگي است.
آذري جهرمي همچنين با اشاره به راه اندازي 22 مرکز توانمندسازي کسب و کارهاي نوپا در مراکز استان هاي کشور، اظهار کرد: يکي از کارهاي خوب مبارزه با قاچاق تلفن همراه بود که اين پروژه نشان داد اگر عزم داشته باشيم، مي توانيم با قاچاق مقابله کنيم که فازهاي اين پروژه کامل شده بعد از تثبيت به مرحله نگهداري رسيده است که کار سخت و طاقت فرسايي بود.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو