شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولين مرکز شبکه FTTx ايران به بهره برداري رسيد

باقري

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹:۰۰


با نصب و راه اندازي تجهيزات شبکه دستري فيبرنوري اپراتور چهارم درکرج، اولين مرکز شبکه پهن باند FTTx در سراسر ايران با حضور مقامات کشوري و استاني راه اندازي و مورد بهره برداري قرارگرفت.

وايمکس نيوز- مهندس باقري چناري مديرعامل شرکت ايرانيان نت در مراسم افتتاح شبکه دسترسي فيبرنوري کرج با بيان اين مطلب گفت: پروژه FTTx  يکي از بهترين پروژه هاي ارتباطي مورد نياز نسل آينده کشور است که اولين مرکز آن در شهر کرج نصب و راه اندازي شده و بهره برداري عمومي از سرويس هاي آن از امروز آغاز مي شود و سه  گروه اپراتورها، بيزنس ها و خانوارها  را مورد هدف قرارداده است .
باقري گفت: عمليات اجرايي شبکه FTTx کرج از سال 94 آغاز شده و  با نصب تجهيزات اکتيو به ميزان 20 هزار پورت، سرويس باند پهن اين شبکه در منطقه جهانشهرکرج وبا صرف 580 ميليارد ريال آماده بهره برداري شده است.
وي افزود : اولويت فاز اول شبکه در کرج، منطقه عظيميه و طالقاني و اولويت فاز دوم، منطقه گوهردشت خواهدبود. همچنين در اين مرحله از ارايه سرويس، سازمانهاي دولتي، شرکت هاي بزرگ و سايت هاي مربوط به اپراتورهاي سياردر اولويت واگذاري خواهند بود .
دکتر عباسي شاهکوه معاون وزير ارتباطات و مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت ضمن حضوردر مراسم افتتاح اين پروژه طي سخناني گفت: بزرگترين کارحوزه آي تي در دولت يازدهم اجراي شبکه نسل 3 و مهمترين اتفاق دردولت دوازدهم دسترسي فيبرنوري است که الحمدالله اتفاق افتاد.
وي گفت: شرکت زيرساخت  درحال حاضر 65 هزارکيلومتر فيبربين استاني اجراکرده است که اين ماموريت در داخل شهر ها برعهده اپراتورهاست و نقطه ضعف ما درهمين بخش دسترسي است که اميدوارم در دولت دوازدهم به نقطه  قوت تبديل شود.
عباسي گفت: دربرنامه توسعه ششم پيش بيني شده است که خانوارها به سرعت 20 مگ دسترسي داشته باشند و ايرانيان نت براي تحقق همين موضوع پروانه گرفته است که البته کاري پرهزينه، بسيار سخت و بازگشت سرمايه خيلي ديراست.
عباسي افزود : اين پروژه استارت يک کار بزرگ است و همه اپراتورها بايدتلاش کنند که درسال 97 ، 2.5 ميليون پورت دسترسي ايجاد کنند تا هدف نهايي که شبکه ملي اطلاعات است تحقق يابد و امکان ارايه خدمات اصلي با سرعت مناسب به همه  مردم فراهم شود.
دکتر نجفي استاندار استان البرز نيز دراين مراسم گفت: شهر کرج به دليل قرارگرفتن درمسيربيش از ده استان کشور ودارا بودن سطح بالاي افراد تحصيلکرده مي طلبد که به فناوري هاي روز دنيا دسترسي داشته باشد.
وي گفت: اين يک ضرورت است و ايرانيان نت بايد فازدوم وسوم را با سرعت انجام دهد و ماسعي مي کنيم هيچ مانعي بوجود نيايد.
وي افزود: وقتي چنين پروژه هاي بزرگي درکرج اجرا مي شود ما کمک مي کنيم و انتظار داريم که صداوسيما و رسانه هاهم به اين موضوع بپردازند و من قدرداني مي کنم از اين اقدامات.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو